חדשות בעולם

הטבח באורלנדו: "המחבל סבל מהפרעה דו קוטבית ושאף להיות שוטר"

מחבל בן 29, אזרח אמריקני ממוצא אפגני, רצח 50 ופצע עשרות במועדון באורלנדו שבפלורידה. ארגון דאעש נטל אחריות על הטבח

אא
בארה"ב הורדו הדגלים לחצי התורן, כאבל על הטבח באורלנדו, בו נרצחו עשרות אמריקנים. מדובר במתקפה החמורה ביותר מאז אירועי ה-11 בספטמבר ב-2001.

הפיגוע הקשה התרחש ביום ראשון בלילה. בשעה 2:00 לפנות בוקר לפי שעון ארה"ב, פרץ המחבל עומר מאטין (29), אזרח אמריקני ממוצא אפגני, למועדון באורלנדו וביצע טבח חסר תקדים בחומרתו. מאטין ירה לכל עבר, רצח חמישים איש ופצע עשרות. מספר דקות לפני שהחל בטבח, צלצל מאטין למוקד 911 ונשבע אמונים לדאעש.

ארגון הטרור דאעש לקח אחריות על הטבח. "ההתקפה במועדון באורלנדו, אשר הותירה אחריה יותר ממאה הרוגים ופצועים - בוצעה על ידי לוחם של המדינה האסלאמית", נמסר בהודעתו של ארגון הטרור.

אמש (ראשון) העידה גרושתו של מאטין, כי הוא היה אלים, ולא פעם תקף אותה. לטענתה, הוא לא היה יציב מבחינה נפשית, וסבל מהפרעה דו קוטבית וממחלת נפש. עוד העידה, כי הוא הגיש מועמדות לאקדמיה לשוטרים, ושאף להיות שוטר.

ברשת CBS דווח, כי מאטין היה בין השנים 2013-2014 תחת מעקב של ה-FBI בחשד שהשתייך לארגון הטרור דאעש. עוד דווח כי בשל חוסר ראיות, נסגרו התיקים נגדו.

נשיא ארה"ב ברק אובמה, התייחס אמש (ראשון) לטבח חסר התקדים, הגדול בתולדות ארה"ב, ומסר את תנחומיו לאנשי אורלנדו.

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, הגיב לאירוע בציוץ: "ירי ממש נורא באורלנדו. אנשים רבים מתים ופצועים. תקרית מזוויעה בפלורידה. מתפלל עבור כל הקורבנות והמשפחות שלהם. מתי כל זה יעצור? מתי נהיה יותר קשוחים, חכמים וערניים?"

טראמפ הוסיף וצייץ: "האם הנשיא אובמה עומד סוף סוף להזכיר את המילים טרור איסלאמי קיצוני? אם לא, הוא צריך להתפטר מיד בבושת פנים".

הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, צייצה אף היא: "בשעה שאנו ממתינים למידע נוסף, המחשבות שלי עם אלה שנפגעו ממעשה הזוועה הזה".
תגיות:טבחארה"באורלנדופלורידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה