חדשות בארץ

התגייסותו של עם ישראל: 1,344,476 ₪ עבור החייל הפצוע

המדינה סירבה לממן את התאמת בית המשפחה עבור החייל הפצוע. התגייסות ציבורית יוצאת דופן הביאה לאיסוף של 1,344,476 ₪. מי כעמך ישראל

אא

התגייסות מפתיעה ומחממת לב: מעל  1,344,476 ₪ גויסו עבור התאמת ביתו של יהודה יצחק הישראלי, שנפצע באורח קשה מאוד במהלך מבצע 'צוק איתן'. אלפים התגייסו ויצרו שיא תרומות חדש באתר headstart.

יהודה הישראלי נפצע קשה מאוד במהלך מבצע 'צוק איתן'. בשעה שפעל למען השבת גופתו של סגן הדר גולדין הי"ד, נפצע מרסיס בראשו והיה ללא הכרה במשך שנתיים. במהלך התקופה הקשה נערכה אף ברית לבנו 'ארז', במהלכה העתירו המשתפים בתפילה שיזכה אביו לגדלו לתורה, לחופה ולמעשים טובים.

לאחרונה, התעורר יהודה בחסדי שמים, והחל לתקשר עם הסביבה. מאז, הוא מצוי בתהליך שיקום אינטנסיבי, מתיש ומאתגר.

בימים אלו, הגיע השלב שבו יהודה יכול להמשיך את תהליך השיקום בביתו. וכעת נתקל בחומת הבירוקרטיה הפוליטית: משרד הביטחון מסרב לממן את הקמת הרמפה הנדרשת לשובו הביתה.

אמנם, כמו כל חייל פצוע, זכאי יהודה לסיוע של משרד הבטחון במימון התאמת ביתו למגבלות שנובעות מפציעתו. אך במקרה זו, כיוון שביתו של יהודה ממוקם ביישוב עופרה, מעבר לגבולות הקו הירוק, סירב משרד הביטחון לממן את התאמת הבית לצרכיו של החייל הפצוע. 

איריס הישראלי, אמו של יהודה, קראה השבוע לנתניהו כי: "זה החייל של כולנו. אני קוראת לך לתת לו את הכבוד הראוי ואת הזכות לשיקום". אך ללא הועיל.

סיפורה המתסכל של משפחת הישראלי עורר זעם רב, ובתנועת 'ישראל שלי' הרימו את הכפפה ופתחו בפרויקט headstart, לשם מימון הרמפה הנדרשת ליהודה. אמנם, הקמפיין החל בבקשה להשיג 600,000 ₪. תוך פחות מ-24 שעות הוכפל הסכום שנתרם, וכעת הקמפיין עומד על 1,344,476 ₪.

בעמוד הפרויקט, פנו המארגנים לתורמים, בהודעה זו: "אהובים. ב"ה עברנו את היעד המלא של 1,200,000 ₪ שמיועד לבניית ההרחבה עם התאמה לצרכיו של יהודה (מתחילים להזיז עניינים כדי להתחיל לבנות ולהביא את יהודה הביתה!). מעכשיו, כל סכום שיכנס לפרויקט יופנה לטובת המשפחה ויהודה, כדי לקיים חיים נורמליים ככל האפשר ולהתמודד עם החיים החדשים שמחכים לו".

המארגנים הוסיפו כי "אם נכנסתם כדי לתמוך בהקמת הבית ליהודה, תודה! אנחנו מסודרים. אבל אם אתם רוצים לסדר ליהודה ולמשפחה חיים אחרים, זה היעד ונשמח שתתמכו".

עם ישראל, כאמור, הוכיח את לבו הרחום בתרומותיו הנדיבות. בין התורמים הרבים ניתן לראות פוליטיקאים ואנשי תקשורת. בוז'י הרצוג, יו"ר המחנה הציוני, תרם במסגרת הפרויקט 1000 ₪, וכתב: "רפואה שלמה, חזק חזק ותתחזק. מיצחק, מיכל, ורועי ומשפחת הרצוג".

תגיות:חייל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה