חדשות בארץ

נשים משתכרות פחות - מבחירה ולא מאפליה

מחקר חדש: נשים משתכרות פחות מגברים מתוך בחירה - ולא בגלל אפליה בשכר

אא

מחקר חדש שפורסם בארה"ב מסיק מסקנות מפתיעות לגבי שכרן הנמוך של הנשים. ממצאי המחקר מורים כי שכרן של נשים נמוך מזה של גברים, מתוך בחירה. נשים מוכנות להתפשר על רמת השכר כדי ליהנות מיתרונות אחרים, כמו גמישות בשעות העבודה ובטחון תעסוקתי.

במחקר הוצגו למשתתפים, 250 סטודנטים מאוניברסיטת מיו יורק, מגוון משרות היפוטתיות. המשרות שהוצעו היו שונות זו מזו במאפיינים שונים, ביניהם: שכר התחלתי, סבירות לפיטורים, רמת בטחון תעסוקתי, העלאות שכר צפויות ועוד.

ממצאי המחקר מורים באופן ברור על כך שנשים מוכנות לוותר על שכר גבוה, וליהנות מהטבות אחרות. בתחום הבטחון התעסקותי, למשל, העדיפו נשים לעבוד במקום עם סבירות נמוכה לפיטורין, ולשם כך היו מוכנות לוותר על 4% מהשכר. גברים, לעומתן, הסכימו לוותר רק על 0.6% מהשכר.

בכל הקשור לאפשרות עבודה במשרה חלקית נצפו הבדלים בולטים: נשים היו מוכנות לוותר על 7.3% מהשכר על מנת לעבוד במשרה חלקית חלק מהזמן, ואילו גברים הסכימו לוותר רק 1.1% מהשכר.

המחקר הצביע על כך שהגברים ייחסו חשיבות רבה בעיקר לשכר, לעומת הנשים, שייחסו חשיבות למגוון משתנים הקשורים לתנאי המשרה.

במסקנות המחקר ציינו החוקרים כך: "מצאנו שנשים, בממוצע, נוטות להיות בעלות נכונות רבה יותר לוותר על שכר בתמורה למשרות עם גמישות רבה יותר בשעות העבודה (פחות שעות, ואפשרות לעבוד במשרה חלקית) ויציבות תעסוקתית (סיכון נמוך יותר לפיטורים)".

החוקרים, הכלכלנים מתיו וויסוול, מאוניברסיטת אריזונה סטייט, ובאסיט זפאר, מהבנק הפדרלי של ניו יורק, המשיכו ובדקו את מקומות העבודה שבחרו משתתפי המחקר. נראה כי המשרות שנבחרו היו זהות להעדפות שציינו בסקר. נתון זה חיזק יותר את מסקנת החוקרים, לפיה חלק גדול מפערי השכר הבין מגדריים נובעים מהעדפות והחלטות מעשיות של העובדים, ולא מאפליה על בסיס מגדרי.

תגיות:שכראפליהנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה