אמונה

כיצד נדדו בעלי החיים בעולם לאחר המבול?

מדוע יש בעלי חיים יחודיים לכל אזור גיאוגרפי בעולם? כיצד יכלו בעלי החיים לנדוד בין יבשות מופרדות בים? תשובה מן הקבלה

אא

מאחר ונח יצא מהתיבה וכל החיות שהיו בתיבה נתפזרו ונפוצו בכל רחבי תבל, כיצד יתכן שחיות או עופות מסוימות נמצאים רק ביבשת זו ואחרים ביבשת זו. וכגון הקנגורו רק באוסטרליה או הסוס בכל מקום, הפיל ביבשות החמות אפריקה וחלקים באסיה החמים אך בכל יבשת (לפני שנתגלתה) אמריקה לא.

* * *

שלום וברכה,

אעתיק לך מתשובה שכתבתי בנושא:

מלבד אוסטרליה ואיים מסוימים, יש למעשה קשר בין כל היבשות בכדור הארץ, ישנם חבלים המקשרים בין היבשות השונות, וזוהי גם הסיבה לכך שאנו מוצאים ביבשת אמריקה את בני האינקה והמאיה - למרות שהם רחוקים מאוד מיבשת אסיה ואירופה. היתה אפשרות טכנית לנדוד ממקום למקום, ובני אדם עשו זאת ללא ספינות. גם בעלי החיים נדדו. עלינו גם לזכור שנדידת היבשות הינה תהליך מתמשך האורך מאות ואלפי שנים, וממשיך להתרחש אפילו כיום, כך שיש להניח שלפני 4000 שנה היבשות היו קרובות יותר זו לזו, או לפחות החבלים המקשרים בין הארצות השונות היו רחבים יותר, ואפשרו מעבר קל ורציף מיבשת ליבשת, מעבר שבימינו הוא קשה ולעיתים אף בלתי אפשרי.

מן התורה אפשר ללמוד שהתפלגות היבשות התרחשה לאחר המבול, בתקופה מאוחרת יותר בימי מגדל בבל, וכנראה שהיה מדובר בתהליך הדרגתי שהתרחש בעת המבול וגם במאות השנים שלאחריו במספר שלבים. בבראשית פרק א' מתוארת בריאה של יבשה אחת בלבד: "ויאמר א-לוהים, יקוו המים מתחת השמים אל מקום אחד ותראה היבשה, ויהי כן, ויקרא א-לוהים ליבשה ארץ" (בראשית, פרק א, ט), אך לאחר המבול מתואר שם בנו של עבר: "שם האחד פלג, כי בימיו נפלגה הארץ" (בראשית, פרק י, כה). גם הזוהר הקדוש שפורסם עוד לפני 700 שנה לימד זאת: "ארץ אחת ממש הוציאו המים וממנה נתהוו שבע ארצות" (זוהר, פרשת בראשית דף כא, עמוד א). הסבר זה עשוי להסביר גם את תפוצת החיות בכל רחבי העולם. ניתן לומר שבעלי החיים מכל סוג נדדו בהכוונה אלוקית למקומות מסוימים ביבשת האחת, ונותרו בה כאשר היבשת התפצלה במשך מאות או אלפי שנים ליבשות השונות שאנו רואים היום.

ראה עוד שאלות ותשובות על תיבת נח והמבול.

בברכה,

דניאל בלס

תגיות:תיבת נוחשאלות באמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה