חדשות בארץ

ביקור בכנסיה, תצפית איסלאמית: הסיורים החדשים והמזעזעים של חיל החינוך

מסמך שנחשף היום בידי חייל צה"ל מזועזע, חושף סיור מאורגן לחיילים, מטעם חיל החינוך. בתפריט: ביקור בכנסיית הקבר ותצפית איסלאם

אא
מסמך שנחשף היום, חושף לו"ז של סיור מאורגן מטעם חיל החינוך לקבוצות של חיילים בצה"ל. את הסיור, פותחים החיילים בביקור ברובע היהודי, משם מגיעים אל הכותל – כשבמסמך מודגש שכל אחד יכול להתייחס אל הכותל כרצונו, מחשש להאשמות בדבר 'כפיה דתית'.

בהמשך, מגיעים לביקור במגדל דוד, ממשיכים לסיור של כשעה וחצי בכנסיית הקבר ומקנחים בתצפית איסלאם בשם "סהר בשמי הרקיע".
כידוע, ביקור בכנסיה נחשב לעבודה זרה וההלכה היהודית אוסרת אותו בתכלית האיסור.

חייל לשעבר, בשם מרדכי גנון, מתאר באתר רוטר, שעבר את הסיור בעצמו, בזמן שירותו הצבאי. "עברתי את הסיור הזה כשהייתי בצבא", הוא מתאר. "אני הייתי הדתי היחיד שם. חיל חינוך לא מחייב להיכנס חייל שאומר שהכניסה לכנסייה בעייתית לו מבחינה דתית. אז במתחם של כנסיית הקבר, הקצינה של חיל חינוך אמרה שמי שכניסה לכנסייה בעייתית בשבילו לא חייב להיכנס. חבר שאל אותי בקול: 'למה זה בעייתי?', עניתי: 'כי זו עבודה זרה...', קיצור, כולם נשארו בחוץ חוץ מהקצינת חינוך... תענוג".

עוד יצויין, כי בעבר סערה התקשורת כאשר קבוצת חיילות יצאו לפעילות רשות, במהלכה התקיימה מצוות הפרשת חלה, בטענה שמדובר בכפיה דתית מסיונרית. אולם ביקור בכנסיה? עבירה על איסור מפורש מההלכה היהודית? ביקור במסגד? בשם הליבראליות כל אלה מותרים, כמובן.
תגיות:צבאכנסיהנצרותעבודה זרהכפיה דתיתאסלאם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה