חגים ומועדים

מתקבלות כל התפילות בזכות רשב"י: 10 עובדות נפלאות על ל"ג בעומר

ל"ג בעומר הוא יום המסוגל ביותר לרפואה, לישועה מעל הטבע, לזרע של קיימא, ובו על כל אחד להתפלל על נפשו ועל נפש בניו ובנותיו שיהיו גדולי עולם כרבי שמעון בר יוחאי. 10 עובדות מעוררות

אא

1. מסוגל ביותר לרפואה: הרה"ק רבי פנחס מקוריץ כתב בספרו "אמרי פנחס השלם" כך: "יום זה מסוגל ביותר לעורר בו עניין הרפואה, ומי שצריך לקחת רפואה יתחיל בל"ג בעומר, כי 'בורא רפואות' מכוון כנגד 'הוד', וכיוון שיום ל"ג בעומר הוא ספירות 'הוד שבהוד', הרי הוא מסוגל לבוא ל'תכלית הרפואה'".

2. יום מסוגל לישועה מעל הטבע: הרה"צ ה'צמח צדק' היה אומר שמרון ראשי תיבות: "מלך רופא נאמן ורחמן". הרה"ק ממונקאטש זי"ע היה אומר כי 'שמעון בר יוחאי' בגימטריא 'מחיה מתים'.

3. יום מסוגל לזרע של קיימא: בשם ה'שם שלמה' זי"ע אומרים, שהרוצה להיפקד בזרעא חיא וקיימא יעתיר על כך בברכת 'רפאינו', כי ענין זה נכלל בכלל רפואה.

4. יש להתפלל על עצמו ועל צאצאיו שיהיו גדולי עולם כרשב"י: בעל ה'מנחת אלעזר' כותב כך: "יום ל"ג בעומר כוחו גדול ואדיר, וכל תפילה מתקבלת בשמי מרום ביום זה. על כן, על כל אחד ואחד לבקש על עצמו ועל נפש בניו ובנותיו שיהיו גדולי עולם כרבי שמעון בר יוחאי".

5. יום מסוגל לזכות לאור תורה שבעל פה: בספר "פרי צדיק": "היות וביום זה נתגלו אורות התורה, ביד כל אחד לזכות לאור התורה שבעל פה בו ביום".

6. יום מסוגל לקנות יראת שמים ולשוב בתשובה בשעה אחת: ה"שפת אמת" בשם ה"חידושי הרי"ם" היה אומר כי יום ל"ג בעומר מסוגל לקנות יראת שמים. על כך כתב רבי צדוק הכהן מלובלין כי מה שאמרו בזוהר הקדוש, שאף החוטא הגדול ביותר, אם ישוב בתשובה – בשעה אחת יכול לזכות לכל המדרגות. רבי בונם מפשיסחא היה אומר כי כוח זה של תשובה הוא מיגיעתו של רשב"י.

7. מתקבלות התפילות בכל מקום: המשפיע, הרב אלימלך בידרמן, פנה בדרשתו לאלו שלא נוסעים למירון, באמרו: "אף מי שאינו זוכה לעלות לאתרא קדישא מירון, מכל מקום יש בידו לפעול מכל מקום שנמצא, כי גדול וקדוש היום לאדונינו לקבל תפילתנו ולשמוע שוועתנו בזכותא דרשב"י".

8. יכול להציל את העולם כולו בזכות רשב"י: על יום ל"ג בעומר, יום פטירתו, אמר רשב"י: "כל היום הוא ברשותי", כמו כן אמר: "יכול אני לפטור את העולם כולו מן הדין", וכן: "כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בין בפניו ובין שלא בפניו" – וגם אלו שלא עולים למירון יכולים לזכות שתתקבל תפילתם בזכות רבי שמעון בר יוחאי. (באר הפרשה – ל"ג בעומר)

9. יום מסוגל לישועות ולקבלת התפילות: הרבי משה מרוזודוב היה ידוע כמחולל אותות ומופתים מעל דרך הטבע. הוא היה אומר לכל הזקוקים לישועה, שיבואו אליו ביום ל"ג בעומר, באומרו: "לבי ובשרי ירננו אל קל חי" – לבי ראשי תיבות: "ל"ב יום", כלומר, אחר יום ל"ב לעומר בא כוחו של "ובשרי" אותיות: "רשב"י", ואז הוא היום המסוגל להתפלל ולקיים – "ירננו אל קל חי", כי אז הקב"ה מקבל התפילה.

10. תזכורת חשובה: יש להיזהר לא לפנות בתפילות אל התנא הקדוש, אלא רק לקדוש ברוך הוא. בפנייה אל הצדיק יש איסור של לדרוש אל המתים. אלא יש לפנות רק לבורא העולם, בבקשה שירחם עלינו בזכותו של הצדיק. 

תגיות:ל"ג בעומררבי שמעון בר יוחאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה