חדשות היום

כך תגיעו למירון בל"ג בעומר בלי פקקים ובלי תחבורה ציבורית

תופעה חדשה שהולכת וצוברת תאוצה, מציעה לכל המעוניין להגיע למתחם קברו של הרשב"י כ-VIP, בלי להיתקע בפקקים ובלי נסיעות מתישות בתחבורה הציבורית. השיטה: טיסה ישירה במסוק. רוצים גם? תאלצו להיפרד מלא פחות מאלף דולר לכרטיס

אא

מחר בערב (רביעי) תחל ההילולה המסורתית של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זצ"ל,  אשר קבור במירון. בהילולא צפויים להשתתף למעלה מחצי מליון בני אדם, וכבר מחר עם שחר, תחל העלייה אל הציון, אז גם ייחסמו הכבישים המובילים אל ההר.

גם הכניסה בכלי רכב לאזור תיאסר, ורק תושבי המושב יוכלו להיכנס אליו. כחלק מכך, צפויים עומסי תנועה כבדים באזור, כמו גם תחבורה ציבורית עניפה מכל רחבי הארץ, שצפויה להגיע למקום, באירוע אשר מוגדר כ"אירוע התחבורה השנתי הגדול ביותר בישראל".

מרבית המבקרים שיגיעו אל ההילולה, ייאלצו לעמוד בפקקים מתמשכים או להידחס בתחבורה הציבורית. אולם יש גם כאלה שמצאו פתרון יצירתי לעניין, שצפוי לעלות להם לא מעט כסף.

אולם תופעה חדשה שהולכת וצוברת תאוצה, מציעה לכל המעוניין להגיע אל קברו של הרשב"י ביקור כ-VIP  באמצעות מסוק. אין זו השנה הראשונה שבה השירות מוצע, אולם בעבר נעזרו בו בעיקר אנשי עסקים ותיירים מרחבי העולם, שמגיעים לישראל לזמן מוגבל ואינם מעוניינים להיתקע בנסיעות מתמשכות ומתישות.

ובניגוד לעבר, השנה, מי שייעזרו רבות בשירות המסוקים הם דווקא רבים מתושבי הארץ. עד כה, נרשמו למעלה מ-600 בני אדם, לנקודות המראה שונות, ובהן ירושלים, אשדוד, תל אביב ועוד. אם הפתרון הזה קוסם גם לכם, דעו שעבור התענוג תיאלצו להיפרד מלא פחות מ1,000 עד 1,500 דולר לנוסע.

אחד מאותם המציעים שירותי טיסה במסוק למירון, הוא ישראל ברדוגו, שהינו הבעלים של חברת "ישראל באוויר". בראיון שקיים עם אתר וואלה, סיפר על השירות המוצע. "בתוך שלוש שעות אתה בחזרה בבית", תיאר. "עשרות אנשי עסקים ותיירים שבאים במיוחד מארצות הברית, מאנגליה או ממדינות אחרות מגיעים לארץ ליממה בלבד רק כדי להשתתף בהילולה, והם לא רוצים לבלות בפקקים. יש מסוקים עם שלושה עד שישה מקומות ישיבה. בדרך כלל מדובר במשפחות או בקבוצות חברים שרוכשים יחד. הפקקים הממושכים וקריסת האוטובוסים הובילו לכך שאנשים מחפשים פתרונות יצירתיים כדי לעקוף את זה ולהגיע הביתה במהירות ובשלום".

בדומה לו, גם דוד, המשמש כסוכן בחברת מסוקים שמציעה שירות דומה של טיסות למירון ביום ההילולא המסורתי, פרסם על כך הודעה בעיתונות החרדית, ומאז מתאר שקיבל כבר מאות טלפונים. "רוב האנשים ששמעו על המחיר ויתרו על התענוג. עד עכשיו נרשמו יותר מ-30 אנשים", סיפר בראיון לוואלה. "המחיר לכל אדם הוא 1,099 דולר לטיסה, ואני מעריך שיהיו 20 המראות בסך הכול". לדבריו, יש אנשים ששילמו 3,000 דולר כדי לטוס לבד. "אנחנו ממריאים מכמה אזורים בארץ ונוחתים מרחק של שתי דקות מהקבר, ומשם יש לנו רכב עם גישה מיוחדת עד לקבר". לשירותי הטיסות של דוד יש גם אפשרות לטיסה במטוס קל: "זה רק 3,000 שקל עבור מספר מקומות, אבל הנחיתה היא בקריית שמונה".

ואם חשבתם, שרק אנשים עתירי ממון מאפשרים לעצמם את התענוג – הרי שטעות בידכם. בין הטסים, יש גם לא מעט אנשים פשוטים, שעבור ההשתתפות בהילולא בתנאים המוצעים – מוכנים להיפרד מהסכום המכובד. "אני אדם פשוט", העיד על עצמו אבי אנסבכר מאשדוד, שנפרד מ-1,100 דולר כדי לטוס ממנחת מסוקים במרכז הארץ היישר למירון. "מדובר בנוחות אדירה, שאחרי הפעם הראשונה אתה כבר לא יכול לסרב לה בפעמים הבאות. נסיעה ברכב או באוטובוס תיקח לי יותר מחמש שעות. כאן אחרי שעתיים וחצי אני כבר בחזרה בבית. תענוג".

תגיות:מירוןל"ג בעומר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה