חדשות היום

המופע בהפרדה יתקיים כמתוכנן

מופע בהפרדה לסטודנטים דתיים בוטל, בשל המחיצה שהוגדרה "הפרדה מגדרית". בהתערבותו של ראש העיר, יתקיים המופע כמתוכנן

אא

ראש העיר ניר ברקת הורה היום (שלישי) לקיים את מופע "יום הסטודנט" לדתיים וחרדים כמתוכנן. דבריו של ברקת באים לאחר שעיריית ירושלים ביטלה את המופע, בשל המחיצה שאמורה להיות בו.

המופע תוכנן להתקיים ב"יום הסטודנט", בהשתתפותם של האמנים אודי דוידי ועידן עמדי. בקהל תוכננה מחיצה כדי לאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות לרקוד בנפרד.

היועץ המשפטי לעירייה, חיים נרגסי, מסר בחוות דעת: "על כל רשויות המדינה, לרבות רשויות מקומיות, להימנע מקיום אירועים עם הפרדה מגדרית בין נשים וגברים. איסור ההפרדה הוא גם אם מדובר באירוע לציבור שמעוניין בכך, כמו לכאורה במקרה שלפנינו''.

"החריג היחידי הוא במקרים בהם מדובר בטקס דתי או סוג של פולחן דתי שלגביו מתקיים החריג, לאחר שיחה עם יורם ברוורמן התברר כי זה לא סוג אירוע כאמור. אשר על כן, אסורה הפרדה מגדרית באירוע ע"י חציצות או שלטים. למען הסר ספק, אם תהיה הפרדה בפועל לפי החלטת המשתתפים, ללא ביצוע של שילוט או הפרדה פיזית, אין בכך שום מניעה, אך אסור לבצע פעולות אקטיביות אשר יבצעו את ההפרדה".

כאמור, ראש העיר ניר ברקת, התערב בנושא וקבע כי האירוע יתקיים כמתוכנן, וכל סידורי ההפרדה במקום יהיו באחריות אגודות הסטודנטים.

מעיריית ירושלים נמסר: ''האירוע לציבור הסטודנטים הדתיים והחרדים יתקיים כמתוכנן. העירייה פועלת על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ואינה כופה הסדרי הפרדה, אך הסטודנטים רשאים כמובן לשבת ולרקוד בהפרדה ולחגוג על פי רצונם''.

הרעיון לקיים אירוע ייחודי לסטודנטים הדתיים והחרדים נבע מכך שהם מודרים בדרך כלל מחגיגות "יום הסטודנט", שמתקיימות בעיר מידי שנה בהשתתפות אמנים שאינם שומרי תורה ומצוות.

תגיות:אודי דוידיהופעההפרדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה