חדשות היום

במשרד הדתות מנסים לטרפד את אירועי ל"ג בעומר במירון: "מדובר בהדרת נשים"

72 שעות לפני פתיחת אירועי ל"ג בעומר וההילולא במירון, מצא לנכון המשרד לשירותי דת, לשגר מכתב לועד המושב, המזהיר מפני הקצאתו של השביל הראשי לגברים בלבד. לטענתו, "מדובר בהדרת נשים". חברי ועד המושב בתגובה: "מדובר בשטח פרטי"

אא
שלושה ימים בלבד לפני פתיחת אירועי ל"ג בעומר החגיגיים בהילולה המרכזית במירון, הנערכים כמדי שנה – מזהיר המשרד לשירותי דת מפני הדרת נשים במקום. במכתב, ששוגר לוועד המושב, בעקבות הנחיות שפרסם היועץ המשפטי למשרד, עו"ד ישראל פת, נכתב כי הוא מבקש למנוע את הקצאתו של שביל הגישה הראשי המוביל לקברו של רבי שמעון בר יוחאי, כך שיוביל לגברים בלבד. עוד הוסיף, כי "דרך המהדרין" שהתוקנה במקום – צריכה להיות פתוחה גם בפני נשים, שאם לא כן – הרי שמדובר מבחינה חוקית ב"הדרת נשים".

מנגד, במושב מירון, בו צפויה להיערך ההילולא, כבר טוענים כי הם אינם מתכוונים לציית להוראה. זאת, היות שמדובר בשטח פרטי שאינו כפוף למרחב הציבורי.

יצויין, כי ההילולה השנתית נערכת כבר רבות בשנים בצורה זו באין מפריע, ותוך כיבוד רגשותיהם של המתפללים, המעוניינים בהפרדה האמורה, משום אורח חייהם הדתי, לפיו הם רואים בצניעות וההפרדה בין גברים לנשים ערך עליון.

הטריגר למכתבו של יועץ המשרד לשירותי דת, לחברי הועד הוא בעקבות פנייה של "מרכז צדק לנשים" נגד האפליה במקום. "דרך המלך העולה לקבר רשב"י, שהיא הדרך הראויה, הנוחה והקצרה ביותר, משמשת את כלל הציבור", השיב היועץ. "אין ולא תהיה בה כל הדרה של נשים".

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

אולם, בוועד המושב לא מתרגשים מן הבקשה ומתכוונים כאמור לקיים את ההילולה כמתוכנן. במכתב תגובה ששיגר יו"ר ועד מושב מירון, מרדכי הלפרין, נכתב כי "הננו להודיעך כי דרך זו אינה סטטוטורית. היא דרך פרטית בבעלותנו, ורק אנחנו נקבע מי רשאי לעבור בה. גם בית המשפט העליון לא יכול לפגוע בזכותנו הקניינית בניגוד לחוק... לפיכך, הננו מודיעים לך כי בדרך זו יעברו רק גברים", סיכם הלפרין, "והננו דורשים את התנצלותך והבהרת הדברים".

על פי ההערכה, בהילולא, שתתקיים ביום רביעי הקרוב אי"ה, לציון יום פטירתו של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי זיע"א, צפויים להשתתף למעלה מחצי מליון בני אדם שמגיעים מכל רחבי הארץ. מדובר באחד האירועים השנתיים ההמוניים ביותר בישראל, שמוגדר גם כאירוע התחבורה הציבורית הגדול ביותר בישראל, מדי שנה.

תגיות:ל"ג בעומרמירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה