משפחה

מה קורה לגוף שלנו כשאנחנו מפסיקים לאכול פחמימות?

מה באמת תורמות הפחמימות ה'ריקות' לגוף שלנו, ולמה כדאי להוריד אותם מהתפריט היומי?

אא

עוגות, פיצות, לחמים, ממתקים וטוגנים – מי מאיתנו לא היה רוצה להתפטר מההשתוקקות אליהם, 'פעם אחת ולתמיד'? אמנם זה לא פשוט, אך כל המאכלים הללו שהזכרנו (וכמובן שעוד הרבה יותר) מכילים את הפחמימות הפשוטות, המזיקות לגופנו בטווח הארוך.

אז למה זה קורה שאנחנו מחפשים את הפחמימות האלה ללא הרף? כי בטווח הקצר הן מקנות לנו רוגע מיידי, ומשדרות ש'הכל בסדר'. על פי מחקרים רבים הוכח כי לא רק שמדובר באכילה 'רגשית', זוהי התמכרות לשמה. והתמכרות צריך להפסיק הרבה לפני שהמצב הופך ל'בלתי הפיך'.

איך עושים את זה, ומהם היתרונות המיידיים שיפיק הגוף שלנו מאי צריכת הפחמימות הללו?

שריפת שומנים

1.      מה לעשות: אכלו פחות פחמימות 'ריקות', הגבירו את צריכת הנוזלים והתעמלו קלות לפני הארוחות (ובפרט לפני ארוחת הבוקר).

יתרון מיידי: הגוף יתחיל לשרוף את השומנים בצורה קדחתנית יותר. אם תרצו גם להוריד את     ריכוז השומנים בדם, ולסייע לעיכול – תוכלו לעשות זאת על ידי שתיית תה סיני שחור, שידוע כמסייע רבות לפירוק שומנים וכולסטרול.

הורדת נפיחות הבטן

2.      מה לעשות: שלבו סיבים תזונתיים בתפריט היומי שלכם. על ידי אכילת אגוזים (לא קלויים, ונטולי מלח) בין הארוחות – תעזרו לגוף שלכם לעכל את המזון בקלות.

יתרון מיידי: נפיחות הבטן תרד.

איזון רמת הסוכר בדם

3.      מה לעשות: שלבו יותר ויותר פחמימות 'מלאות' (מורכבות) בתפריט היומי שלכם. לא רק משום שהן מכילות יותר סיבים תזונתיים, אלא גם שהם מתעכלות בגופנו באופן איטי יותר ומפחיתות את שחרור האינסולין בהדרגה.

יתרון מיידי: שמירה על רמת סוכר מאוזנת בדם, והפחתת הסיכוי ללקות במחלת הסוכרת.

תחושת שובע אמיתית

4.      מה לעשות: העדיפו את המוצרים עתירי החלבונים כמו ביצים, יוגורט וכדומה, ושלבו בהם זרעי צ'יה (העתירים בסיבים תזונתיים, אומגה 3 ואנטיאוקסידנטים).

יתרון מיידי: תחושת שובע אמיתית, לאורך זמן.

בניית שרירים

5.      מה לעשות: נוטים לנשנש בין הארוחות? נשנשו ירקות או חלבונים במקום חטיפים או מתוקים.

יתרון מיידי: צריכת מזונות עתירי חלבון לא רק מסייעת בבניית השרירים, השיער, הציפורניים והעור, אלא גם מפחיתה את החשק לצריכת פחמימות ריקות.  

תגיות:פחמימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה