5 נקודות למחשבה

אפילו יתוש קטן לא הצליחו ליצור: 5 נקודות למחשבה

למה בוכות הדמעות ואיך מתאחה שבר בעצם, מי המציא את הנורה הגדולה ביותר, וגם - איך עם ישראל הקטן והנרדף שרד מכל העמים?

אא

אפילו יתוש קטן
אחרי שעשינו "זום אין" על מספר איברים בגוף האדם, וראינו נפלאות ממש במבנה ובתפקוד המדהימים של כל איבר ואיבר, הבה נעשה "זום אאוט" ונביט מרחוק על העולם: תחשבו על מבנהו של כל היקום, מערכת השמש, הירח והכוכבים; ועל כדור הארץ - מערכת הצומח: עצים, דשאים ופרחים, פירות וירקות; מערכת החי: חיות, עופות ודגים... הייתכן שכל פלאי עולם אלו נוצרו ללא יד עליונה, מכוונת ומשגיחה?!
גם בכירי החוקרים לא הצליחו עדיין לייצר עלה או יתוש וכל שכן איבר אחד מגופנו, חרף כל החוכמה, הידע והציוד הטכנולוגי המתקדם שברשותם. ניתן לחזות כאן בחוש בפועלה של תבונה עמוקה, תבונה שהיא למעלה מהשגת השכל האנושי. הכול נעשה במחשבה תחילה. מי הוא זה שתכנן ושיצר מערכות מופלאות אלו אשר יד אדם לא תרמה להן מאומה?
ראוי לצפות מאדם אינטליגנט שיחקור, ויעמיק לברר ככל שידו משגת מי אחראי לעולם המתוכנן והמופלא שבו אנו חיים, יהיו המסקנות אשר יהיו...
 
שברת? יהיה בסדר
האם אי פעם נפל לכם הטלפון ונשבר לחלקים קטנים, וכעבור חודש – שבו השארתם את המכשיר בצד - הטלפון חזר לעצמו, וכל חלקיו התאחו חזרה לכדי מכשיר חדש ותקין לשימוש? ברור שלא! לא הגיוני שתהליך זה יקרה מעצמו...
לפני כחודשיים, לצערי, נפל חבר שלי במדרגות, וריסק את עצם כף הרגל. אבל הפלא ופלא! אותה עצם שהייתה שבורה ואף מרוסקת שבה לאיתנה, ברוך ה'.
גם תנועה לא נכונה של כף הרגל עלולה להסתיים בשבר בקרסול. באזור השבר מופיעים נפיחות, רגישות ניכרת לכאב וחוסר יכולת להניע את האיבר. מקבעים את המקום בגבס, והעצם השבורה תתאחה תוך מספר שבועות...
ניתן לחזות כאן בחוש בקיומה של תבונה עמוקה, תבונה שהיא למעלה מהשגת השכל האנושי, שקבעה בטבעו של הגוף החי מנגנון של ריפוי עצמי מעורר התפעלות. זכינו למתנה מדהימה: עצמות גופנו "יודעות" לאחות את עצמן, ללא כל מאמץ ושליטה מצדנו... הכול באופן אוטומטי!
ואני שואל אתכם, איך יודעות העצמות השבורות לאחות את עצמן בצורה מושלמת? מי "תכנת" אותן לכך?
 
פלא הדמעות
לעיתים אנו מזילים דמעה. כשחושבים על כך, זה מעט מפחיד: "נוזל שקוף" נשפך מתוך העין! מניין הגיע? למה בכלל אנחנו צריכים את הדמעות? נתבונן יחד בפלא שנקרא 'דמעות', שאנו נוטים לקחת אותו כמובן מאליו.

  • ברגע שישנו גירוי של העין על ידי גוף זר, הדמעות נכנסות לפעולה ושוטפות החוצה את הגופים המגרים. בכלל, רכיבים שונים בדמעות מונעים זיהומים ומסייעים במלחמת המערכת החיסונית נגד זיהום מחיידקים .
  • הדמעות מאפשרות ראייה חדה, ושומרות על לחץ תת-עיני תקין.
  • בדמעות יש ריכוז גבוה של הורמוני מתח, והן משמשות כאמצעי להוצאת הורמונים אלו מהגוף. לכן כשאנו בוכים, אנו חשים חוויית שחרור, כאילו פרקנו משהו מעיק מעלינו.
  • הידעתם כי יש שוני בהרכב הכימי של דמעות במצבים שונים? דמעות של עצב, למשל, שונות מדמעות שהעין מפרישה כשחותכים בצל, ושונות גם מדמעות הנובעות מכאב פיזי. השוני ביניהן ניכר גם כאשר מתבוננים בדמעות דרך מיקרוסקופ.

ואני שואל אתכם: מי "שם" את שק הדמעות במיקום מדויק בארובת העין מאחורי העפעפיים? מי זה ש"רקח" את "ההרכב הכימי" של הדמעות המסייעות לבריאותנו ולתפקודנו? מי זה "שממלא" לנו כל פעם מחדש את שק הדמעות כך  שאינו מתרוקן לעולם? האם ייתכן שהוא נוצר ללא תכנון ו"במקרה"?
 
הנורה שתאיר את רמת גן
אתמול בלילה נסעתי בכביש 6. שמתי לב, שלאורך צדי הכביש ישנה שדרה של עמודי תאורה במרווחים של עשרות מטרים זה מזה. לפתע כבו מספר עמודי תאורה בקטע מסוים של הכביש שלפניי, ועלטה מוחלטת שררה בכביש. הנסיעה הפכה לחוויה לא כל כך נעימה עבורי...
חשבתי לעצמי שהיום, עם כל הטכנולוגיה המתקדמת, התאורה הקיימת בעולם יכולה להאיר למרחק של עשרות מטרים. אבל תסכימו איתי, שאם חברת החשמל הייתה ממציאה ומפתחת תאורת רחוב אחת, שבכוחה להאיר למרחק של אלפי מטרים, זה היה בהחלט פלא אדיר...
תסכימו איתי, שאם היה אדם שמצליח להמציא נורה אחת בלבד, שבכוחה להאיר היטב עיר או אפילו שכונה, היינו מתפלאים מהתכנון ומהגאונות הזו של אותו אדם והוא לבטח היה זוכה בפרס נובל... אבל אין היום ולוּ נורה אחת, שתאיר למרחקים גיאוגרפיים במונחים של שכונה, או אפילו רחוב שלם בישראל.


אך יש תאורה אחת שכזו שבכוחה להאיר הרבה יותר מרחוב, שכונה או עיר... ומהי? השמש!
שימו לב, השמש לבדה מאירה במשך היום לכל כדור הארץ (כמובן, לכל חצי כדור בנפרד) בתאורה מדויקת: לא מעט מדי - שלא ניתן לראות, ולא יותר מדי – עד כדי סנווּר. היא מאירה במינון המדויק ביותר עבורנו ולטובתנו...פלא אדיר!
והשאלה שלי אליכם: מדוע את "נורת התאורה" הגדולה בעולם, הלא היא השמש, אנו מקבלים כמובנת מאליה? מדוע אנחנו לא מתלהבים ממי שיצר ותכנן אותה בצורה כה מושלמת? מיהו זה שבכוחו ליצור גוף חזק שמאיר לעולם כולו בתזמון מופתי? על זאת אנו מודים בתפילה: "טוֹבִים מְאוֹרוֹת שֶׁבְּרָאָם אֱלֹקֵינוּ' יְצָרָם בְּדַעַת בְּבִינָה וּבְהַשְׂכֵּל, כֹּחַ וּגְבוּרָה נָתַן בָּהֶם לִהְיוֹת מוֹשְׁלִים בְּקֶרֶב תֵּבֵל, מְלֵאִים זִיו וּמְפִיקִים נֹגַה,ּ נָאֶה זִיוָם בְּכָל הָעוֹלָם".
 
עם ישראל חי וקיים
מצרים, בבל, יוון, פרס ומדי, רומא - אימפריות גדולות וחזקות שהיו בהיסטוריה – ירדו מעל במת ההיסטוריה, אבדו מן העולם וזכרן קיים רק בספרי ההיסטוריה. לאחרונה גם המעצמה הקומוניסטית, ברית המועצות, התמוטטה בקול רעש גדול...
העובדה שעם ישראל ראה את כל המעצמות האלו קמות ונופלות, ונשאר חי וקיים - הוא נס ופלא שאין כדוגמתו!
לא זו בלבד, אלא אף לא עבר דור שבו לא עמדו על עם ישראל לכלותו. אם כן, על פי דרך הטבע צריך היה להיות שהאומות והאימפריות הגדולות בהיסטוריה יתקיימו עד ימינו אנו, ואילו עם ישראל היה אמור להיכחד על פי כללי ההיסטוריה...
תופעה על טבעית זו כבר נחזתה לפני למעלה מ- 3,000 שנה, בתורה: "וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם, לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים, לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם. וְזָכַרְתִּי לָהֶם, בְּרִית רִאשֹׁנִים: אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי-אֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לְעֵינֵי הַגּוֹיִם, לִהְיוֹת לָהֶם לֵאלֹהִים, אֲנִי ה'". (ויקרא כו', מד'-מה').
ה' מבטיח לעם ישראל, שאף אם יהיה מצבם קשה ביותר, עד שהאויב יאיים על קיומם, הוא לעולם לא יפקיר אותם לכליה. 
שמירת הזהות היהודית של עם ללא עצמאות מדינית, ללא שפה מדוברת אחידה, לא מרוכז במקום אחד, אלא מפוזר   בכל קצוות תבל, מול רדיפות נוראות ורצופות, זוהי תופעה לא טבעית!
ברור שתופעה בלתי הגיונית זו אינה ניתנת לחיזוי מראש על ידי איש מלבד בורא העולם – השולט ומנהיג את העולם ואת ההיסטוריה.

תגיות:5 נקודות למחשבהיתוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה