חדשות היום

אחרי מקדונלד'ס: ליצמן נלחם בסוכריות הליקריץ

אחרי שהחל במלחמה כנגד מזון לא בריא ויצא בפומבי כנגד ארוחות המקדונלד'ס, הורה שר הבריאות ליצמן על יעד חדש: סוכריות הליקריץ. "זה ממש כמו צמיג של רכב, זה קשה כמו מקל", התבטא השר

אא

לאחר שהודיע על ההחלטה להגדיל את מודעות הציבור לנושא אוכל בריא, ולהפחית את הצריכה של מזון לא בריא (ג'אנק פוד), החל היום שר הבריאות במלחמה חדשה, והפעם כנגד סוכריות הליקריץ.

השר ליצמן, אשר יצא רק לאחרונה כנגד ארוחות המקדונלד'ס, כשקרא בכנס הקרדיולוגים הארצי: "מקדונלדס אאוט, לא במדינתנו", ממשיך במגמה.

לפי דיווח שהתפרסם בעיתון "ישראל היום", הטריגר להחלטה, היה דווקא הורה שהעביר לליצמן סוכריית ליקריץ, וטען כי היא "קשה במיוחד". ליצמן, לקח את הסוכריה ושמר אותה במשרדו, ומאוחר יותר, בדק את הנושא לעומק, ולאור הממצאים שנחשף אליהם, החליט לצאת למלחמה.

"זה ממש כמו צמיג של רכב, זה קשה כמו מקל", התבטא ליצמן בראיון ל"ישראל היום". "אנחנו שומרים ומגינים על הילדים מכל מיני דברים ובסוף נותנים להם את הדבר הזה שהוא לא בריא ואפילו מזיק לילדים".

עוד הוסיף, כי "יש כמה סוגים מהממתק הזה, אבל אין בזה שום דבר טוב. סוכריות הליקריץ המדוברות עשויות לרוב מג'לטין, מצבעי מאכל טבעיים או מלאכותיים, מחומרים משמרים, מסוכר ומחומרי טעם וריח, הנחשבים כדברים המזיקים לבריאות השיניים של הילדים".

כמו כן תיאר, כי בקרוב ייצא לכנס של ארגון הבריאות העולמי, שיעסוק בסוכרת נעורים ובהשמנה. "צריך לטפל בזה, אנחנו נבדוק טוב את כל הסוגים של הסוכרייה הזו, נגביר את הפיקוח על המוצרים, נבדוק מה נכנס לארץ וגם נשקול אם מה שבאמת לא בריא ומזיק - בכלל עדיף שלא להביא לכאן".

לסיום אמר, כי בכוונתו לבדוק את האפשרות לחייב את היצרנים להוסיף לאריזות המזון – את כמות הסוכר המדויקת של המוצר, לרווחת הציבור. "על האריזות כתוב מה מכיל המוצר, איזה שומן וכתוב סוכר, אבל לא כמה. אנו בודקים אפשרות לחוקק חוק שיחייב לכתוב כמה סוכר יש באוכל".

תגיות:יעקב ליצמןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה