תרבות

משטרת בלגיה מתריעה: זהירות מכפתורי ה"לייק" של פייסבוק

אזהרה חריגה פורסמה לאחרונה באתר האינטרנט של המשטרה הבלגית, הקוראת לאזרחים שלא לעשות שימוש בכפתורי הרשת החברתית החדשים. הסיבה: חשש לפגיעה בפרטיותם

אא

בסוף השבוע האחרון, פרסמה משטרת בלגיה אזהרה באתר האינטרנט שלה, במסגרתה היא מבקשת מהאזרחים להישמר ולהימנע מלעשות שימוש בכפתורים החדשים של הרשת החברתית "פייסבוק", שהושקו אך לפני מספר חודשים.

לטענת המשטרה, מדובר בכלי שמהווה סכנה לפרטיותם של הגולשים, ובכללם אזרחי בלגיה. עוד הוסיפה המשטרה, כי לא מדובר בכלי שהוכנס כדי לשפר את חוויית הגלישה עבור הגולשים כפי ש"פייסבוק" מציגה זאת, אלא כדי לשפר את הפרסומות של הרשת ואת האלגוריתם שלה, ולראיה נוספו רק שישה כפתורים חדשים.

לדברי המשטרה, שימוש בתגובה "שמחה" לצורך דוגמא, תגרום לפייסבוק להבין כי הגולש מצוי במצב רוח טוב לצפות בפרסומות, וכי אפשר להציג לו אותן, מה שכאמור פוגע לטענתם בפרטיותו.

כזכור, ההחלטה על הוספת הכפתורים החדשים, הגיעה בעקבות דרישה של רבים מגולשי הרשת, שכן שני הכפתורים הקיימים עד כה, בדמות "אהבתי" או "לא אהבתי" – מצמצמים את קשת התגובות האפשרית. כעת יוכלו הגולשים לבחור באופציות שונות, כמו "כועס", "מופתע", "בוכה" ועוד.

תגיות:אינטרנטפייסבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה