חדשות היום

החזאים מזהירים: "סבירות גבוהה לקיץ קשה"

על רקע השרב הכבד שפוקד את אזורנו, ושצפוי להישאר עד יום שלישי, מזהיר המטאורולוג ד"ר ברוך זיו: "בראייה כללית, עונת הקיץ נהיית קשה יותר ויש סבירות גבוהה שגם הקיץ הזה יהיה קשה"

אא

החום בימים האחרונים, הוא דבר שהדעת כמעט אינה סובלת, וקשה שלא להרגיש כי הוא הולך ונוסק לכ-40 מעלות באזורים רבים ברחבי הארץ. אם גם אתם שואלים את עצמכם מתי זה צפוי להסתיים, כדאי שתדעו שלהערכת מטאורולוגים, נראה שיימשך עד יום שלישי הקרוב עם יותר מ-40 מעלות, כשהאזור שבו יסבלו מהחום הגבוה ביותר הוא אזור הבקעה, עם טמפרטורות של כ-45 מעלות. "אולי נשבור שיא לחודש מאי, לא בטוח, אבל נגע לסדר גודל דומה כנראה", מתאר המטאורולוג ד"ר ברוך זיו. עוד הוא מציין, כי גם לאחר יום שלישי - לא מדובר עדיין בסוף פסוק.

למעשה, לדברי ד"ר זיו, מדובר בתופעה מדאיגה שנמצאת במגמת עליה תמידית. "זה שרב קיצוני ולא כל שנה מגיעים לערכים כאלה ולמשך כזה. בעצם, אנחנו בעיצומו של שרב כבר שמונה ימים", הוא מסביר. "הטמפרטורות בעונה החמה בישראל עלו בארבעים שנה בשתי מעלות(!). האקלים שלנו כבר השתנה והוא עוד עתיד להשתנות".

עוד הוא מוסיף, כי דווקא דרך ההתמודדות שלנו עם החום – היא שמרעה לטווח הרחוק את המצב. "ההתמודדות היא באמצעות מיזוג האוויר, כתוצאה יש עלייה בצריכה החשמל וההשלכה היא שכדור הארץ מתחמם".

כמו כן, מסביר ד"ר זיו, כי יש שני סוגי שרב נפוצים, וכרגע אנו חווים את זה הארוך והמעיק יותר. "שרב מסוג אחד נקרא שרב הסעה, שנגרם על ידי רוח שמביאה אוויר מהמדבר. הרוח מגיעה, השרב מגיע וכשהרוח משנה כיוון השרב מסתלק. אלה שרבים שנתקלים בהם בעיקר בחודשים מרס ואפריל והם יחסית קצרים, אבל יכולים להיות די מכבידים ומסתיימים במכה אחת.

"אולם השרב הזה שאנו חווים נקרא 'שרב התמוחחות'. הוא נגרם משקיעת אוויר משכבות גבוהות, תהליך איטי שמתאפשר כשיש באזור מערכת לחץ שהיא סטטית למחצה. לכן הוא נמשך זמן והוא מתבשל תרתי משמע כמה ימים. למעשה גם ביום העצמאות היינו בשלבים הראשונים שלו, אבל ברוב חלקי הארץ זה עדיין לא הורגש. ומאז הטמפרטורות רק עולות".

עוד מציין ד"ר זיו, כי בדומה לשנה שעברה, בה עונת הקיץ היתה הקשה מכולן, גם השנה מדובר בחום קיצי כבד במיוחד. זאת, נוכח הרצף של אוגוסט וספטמבר בשנה שעברה, ובעיקר ספטמבר שהיה החם ביותר בתולדות חודשי ספטמבר בארץ, שמעלים את הסבירות הגבוהה לכך שהקיץ יהיה קשה. "אבל להגיד באופן ספציפי אם העונה הזו תהיה קשה מקודמתה או אולי תהיה איזו הקלה לקראת עונות קשות שיבואו, אי אפשר לדעת", טוען הד"ר. "יש כל מיני תחזיות, אבל עדיין הטכנולוגיה לא מספיק מפותחת למטרות כאלה".

תגיות:מזג אוירחוםקיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה