חדשות היום

טרגדיה: דוד בן השלוש נפטר מדלקת קרום המוח

"בשבת הגדול חגגו לך חלאק'ה וכבר אתה נפרד מאיתנו", הספידו הדוד הרב ישראל הומינר

אא

מסע הלוויה של הילד דוד קלאר ז"ל, נערך אמש (מוצאי שבת) בבני ברק, לאחר שנפטר באופן פתאומי כתוצאה מדלקת קרום המוח.

ביום חמישי בצהרים הגיע דוד בן השלוש עם הוריו לסניף מרפאת טרם ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק, לאחר שלא חש בטוב. הילד התמוטט במקום, ופונה במצב אנוש לבית החולים שניידר. רבים התפללו לרפואתו, אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

במהלך הלוויה, נשאו דברים האדמו"ר מאשלג חזון איש, ודודו של הילד הרה"ג ר' ישראל הומינר. האדמו"ר עורר בדברי חיזוק על כך שאין רע יורד מלמעלה, ולעתיד לבוא יובנו כל דרכיו של ה'. עוד אמר כי אין זה דרך העולם שהורים מלווים את ילדיהם למנוחת עולם, ועל כן ידוע שאין זה בכלל 'גזירה על המת שישתכח מן הלב'. והביא מדברי רש"י הקדוש "להזהיר גדולים על הקטנים", והסביר כי מזהירים אותנו הגדולים בעונש שניתן ר"ל לקטנים, וכי כל ישראל ערבים זה לזה.

הרה"ג ישראל הומינר, דודו של הילד, זעק בקול בוכים: "'דודי ירד לגנו'. הקב"ה הגיע לגן, לחיידר, לקטוף את השושנה הצחורה. את דוד היקר. הילד החמוד שרק לפני שבועות ספורים, בשבת הגדול, כולם חגגו לך במירון את החלאק'ה. והנה כבר אתה נפרד מאתנו.

"כעת בשעת מלוה דמלכה בשעה שברוב בתי ישראל סועדים כעת את סעודת דוד מלכא - אנחנו כאן מלווים אותך דוד. אנא תשפיע במרומים להוריך היקרים שדאגו במסירות ובשמחה לקחת אותך כל בוקר לחיידר, על הסבים והסבתות, ועל כל המשפחה והידידים".

הרב אברהם יעקב סלומון, רב בית הכנסת 'שטפנשט' בבני ברק, נשא דברים בסעודה שלישית. הוא הביא את המדרש מפרשת אמור על יראת השמים של אהרן הכהן, ואת מאמר הגמרא שזכרון יום המיתה הוא סגולה להינצל מחטא. "אהרן לא היה צריך שיזכירו לו יום המיתה, אבל אנחנו, שהמת מונח לפנינו, צריכים לקבל קבלות טובות לעילוי נשמתו, ולעצור את המלאך המשחית", אמר.

שעה קלה לאחר חצות ליל נטמן בבית העלמין ירקון, כאשר סביו, איש החינוך, הרה"ג מרדכי הומינר אמר קדיש מעל הקבר הטרי. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

תגיות:פטירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה