חדשות בארץ

הנהג הגיבור הדליק משואה: "בהודיה להשם יתברך"

נהג אוטובוס דן, הרצל ביטון, שהציל את חיי הנוסעים, כאשר עלה מחבל לאוטובוס בו נהג, הדליק הבוקר משואה בהר הרצל

אא

נהג אוטובוס דן, הרצל ביטון, שהציל את חיי הנוסעים, כאשר עלה מחבל לאוטובוס בו נהג, הדליק הבוקר משואה בהר הרצל.

עם הדלקת המשואה, נשא ביטון דברים, שריגשו את שאר הנוסעים: "אני הרצל ביטון, בן מסעוד ופרחה זיכרונם לברכה, אח לאחד עשר אחים, בהם יעקב ושמשון, זיכרונם לברכה. נכד של רבי מסעוד בן שבת זכר צדיק וקדוש לברכה, מדליק משואה זאת בהודיה להק יתברך שהחייני וקיימני והגיעני לזמן הזה לכבודם של אזרחי ישראל העומדים איתן מול התקפות הטרור כבר יותר ממאה שנים. לכבוד הצוותים הרפואיים והארגונים הרבים, העוטפים ומחבקים אותנו, נפגעי הטרור, ומחזקים את רוחנו, ולכבוד עם ישראל שאין כמוהו בעולם, ולתפארת מדינת ישראל".

בפיגוע שאירע בחודש ינואר בשנה שעברה, עלה מחבל לאוטובוס "דן", בו נהג ביטון, והחל לדקור אותו ואת שאר הנוסעים במברג ובסכין. בעודו דקור, ביטון המשיך בנסיעה, טלטל את האוטובוס מצד לצד, ולחץ בחוזקה על הבלמים בניסיון לנטרל את המחבל ולעצור את התקדמותו. רק לאחר שהנוסעים ברחו מהאוטובוס, יצא ביטון מתאו, זינק על המחבל וריסס לעברו גז פלפל. במהלך המאבק עם המחבל ביטון נדקר שוב, אך הוסיף לרדוף אחריו עד שהתמוטט. ארבעה בני אדם נפצעו קשה בפיגוע.

"לא היתה לי ברירה, הייתי חייב להציל את האנשים", אמר מאוחר יותר לערוץ 10. "הוא דקר אותי כשהייתי במהירות 60 קמ"ש, רץ אחורה והתחיל לדקור את הנוסעים. התחלתי לטלטל את האוטובוס שאנשים יראו שיש בעיה. הוא עובר ממושב למושב. טלטלתי אותו ימינה והוא דקר את האנשים שישבו בימין, טלטלתי שמאלה, הוא דקר שם את האנשים. לא הייתה לי ברירה אלא להביא אותו אלי. לחצתי על הברקס חזק והוא עף אלי. קמתי מהכיסא, התחלתי לרסס עם גז מדמיע. הוא נותן לי בעיטות לפנים, ואני נותן לו אגרופים, את היד שלו לא עזבתי", סיפר ביטון.

ביטון הוסיף ותיאר את שאירע. "פתחתי את כל הדלתות. מרוב המאבק הייתה לי שלולית דם. הוא יצא מהאוטובוס והתחיל לרוץ ולדקור אנשים, והתחלתי לרדוף אחריו".

תגיות:יום העצמאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה