5 נקודות למחשבה

כמה שווה גוף האדם? 5 נקודות למחשבה

מהי המצלמה המשוכללת בעולם, כמה שווה גוף האדם, מתי נולד חודש חדש, ואיך קיימו אותן מצוות בכל הגלויות? 5 נקודות חדשות למחשבה

אא

יצירה משוכללת ללא יוצר?

כל אדם בר דעת מבין שאין בית ללא תכנון ובנייה, ואין כיסא ללא נגר שיצר אותו, ואת הנברשת הגדולה תלה חשמלאי מן התקרה, תוך שהוא עומד על סולם...

מיהו, אם כן, ה"חשמלאי" שתלה את השמש בשמיים? מיהו שחיבר אותה "לשקע" - מין תנור ענק, שכבר כמעט 6,000 שנה מחובר לשקע ומעולם לא כבה? ומי אחראי לכוכבי הלכת שחגים במסלולם ללא הפסקה וללא סטייה, בלי להתנגש זה בזה? אין ספק כי מישהו עשה פה סדר.

האם אנו מודעים לכך כי המצלמה המשוכללת ביותר בעולם לא נמצאת בחנות אלא מונחת בקדמת הראש שלנו,  ואינה עשויה מחוטי להט, לחצנים דיגיטאליים או אבזור טכני, אלא מבשר ודם? נתבונן לדוגמה בחלק אחד בלבד ממבנה העין - העדשה. העדשה נמצאת מאחורי הקשתית והאישון ובנויה משכבות בצורת בצל. היא יכולה לשנות את עובייה על ידי השרירים הריסניים, ובכך היא משנה את רמת השבירה של קרני האור בהתאם למרחק של האובייקט שעליו מביטה העין (על פי ויקיפדיה). מי יצר את המצלמה המדהימה הזאת?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

או נתבונן על מבנה האוזן שלנו, שמתחברת אל המוח באמצעות עשרות אלפים של תאי עצב, שכל אחד מהם מעביר אליו מידע על תכונות הקול או הצליל, התדירות והעוצמה שלו – האין זה מגוחך לטעון שהיא נוצרה מעצמה, ואין עליה זכויות יוצרים?!

מי זה שדאג שכאשר אתה רץ והגוף מתעייף, רק הלב אינו מתעייף? לא זו בלבד, אלא דווקא באותה שעה שריר הלב פועל בעוצמה רבה יותר! בין אם אתה ער ובין אם אתה ישן, זהו האיבר היחידי שלעולם אינו "הולך לישון" אלא פועל ללא הפסקה במשך 70 שנה, בלי בטריות ובלי מטען – האם כל זה "במקרה"?!

מעל הכול, הייתכן שאותו מוח אנושי - המנהל את כל פעולות גופך, שהוא משוכלל ומתוחכם יותר מכל מחשב בעולם - אין לו מתכנן?!

 

כמה שווה גוף האדם?

גם בלי טלפון מאראלה, הריני להודיעך שאתה מיליונר!

נניח שלאחד מקרוביך חסר בגופו איבר, המסנן לו את הדם ומסלק מגופו את הפסולת - כליות... הוא נדרש להגיע כשלוש פעמים בשבוע לבית חולים לדיאליזה – טיפול באמצעות מכונה שמסננת לו את הדם בגוף במשך כמה שעות. ברור לכולנו שאין אדם יכול לחיות ללא כליה. אם מחירה של השתלת כליה כיום עומד על מיליון שקל, האם הייתם משלמים עבורו סכום זה?... בוודאי!

נניח שאחד מקרוביך אינו רואה וזקוק להשתלת קרנית בעין. אם מחירה של השתלת קרנית כיום עומד על מיליון שקל, האם הייתם משלמים עבורו סכום זה?... בוודאי!

נניח שאחד מקרוביך זקוק להשתלת ריאה. הוא אינו נושם אלא בזכות בלון חמצן הצמוד אליו, והוא נאלץ לשאתו 24 שעות ביממה. אם מחירה של השתלת ריאה כיום עומד על מיליון שקל, האם הייתם משלמים עבורו סכום זה? בוודאי!

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

נניח שאחת מקרובותיך לא "זכתה" לרחם המאפשר לה לשאת את עוברה במשך 9 חודשים, והיא זקוקה ל"רחם להשכרה", או אחד מקרוביך לא זכה לזרע של קיימא. מהו לדעתכם המחיר שאותו זוג היה משלם עבור הזכות המופלאה להיות הורים לילדים?

כיום מתפתח בעולם שוק שחור למכירת איברים להשתלה. אפשר לעשות חשבון עגום ולענות על השאלה: כמה האדם שווה? יש מחיר לקרנית העין, אפילו לזרע ולביציות יש מחיר, וכמובן - למנת דם. ישנה אפשרות היום להשכיר רחם לבני זוג שמתקשים להביא ילדים לעולם: אישה פונדקאית. אולם עדיין לא נמצא אדם שהציע למכור את לבו. ללב אין שום מחיר בעולם...

זכינו לאיברים שלמים ובריאים, איברים מתפקדים, השווים הון תועפות! יש להודות לבורא עולם לא רק אחרי שפסק הכאב, אלא יש להודות בכל יום ויום מראש, שלא כואב לנו ושאנחנו מרגישים טוב... ברוך ה'!

 

פעימות הלב – למדע אין תשובות

פעימות הלב הן פלא בפני עצמו.

הלב הוא משאבה משוכללת, המזרימה דם לגוף באמצעות פעימות. בכל פעימה הלב מתכווץ ומתרפה. כשהלב מתרפה, הוא מתמלא בדם, וכשהוא מתכווץ הוא דוחף את הדם בכוח ומזרים אותו אל הגוף. למעשה הלב מפעיל בתיאום מושלם שתי משאבות בו-זמנית: המשאבה הימנית מתמלאת בדם לא מחומצן, המגיע מן הגוף, ודוחפת אותו אל הריאות. המשאבה שמאלית מקבלת דם מחומצן מן הריאות ומזרימה אותו אל כל חלקי הגוף.

ישנן כמה שאלות מעניינות:

1. קצב הפעימות: כיצד יודע הלב מתי לפעום? וכיצד הוא שומר על קצב אחיד? הרי האטה בקצב הלב משבשת את המערכות בגוף ויכולה להצביע על פגם בסיסי בתפקוד הלב...

2. עוצמת הפעימות: איך יודע הלב להתאים את עוצמת הפעימה באופן מדויק לכל אחד מאיברי הגוף? הלב שולח דם לריאות, הקרובות אליו, ובעת ובעונה אחת הוא שולח דם גם למקומות הרחוקים ממנו בגוף. לכל איבר הוא שולח דם בעוצמה המתאימה לו. לו היה הדם מגיע לריאות בעוצמה רבה מדי, הן היו נפגעות, ומאידך - אילו שלח לגפיים בעוצמה נמוכה מדי, הדם לא היה מגיע והן היו נמקות….

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. מבנה הלב: ללב ארבעה חדרים. יש בו "שסתומי בטיחות" הנסגרים ונפתחים לפי הצורך, כדי שלא יתערב דם רווי חמצן בדם משולל חמצן, דם הבא מהריאות בדם שנשלח לשם. מי תכנן את המבנה המושלם הזה? הייתכן שנוצר "במקרה"?

4. תפקוד הלב בשעת מאמץ: כאשר הגוף נמצא במאמץ, גובר קצב שאיבת הדם עד פי שמונה יותר מקצבו בשעת מנוחה. איך יודע הלב להגביר פעילות בזמן הצורך, ואיך הוא יודע לחזור "למצב שגרה" באופן אוטומטי?

מעל לכול... שימו לב: אדם בריא כלל אינו מודע למתחולל בלבו! אף זה מחסדי הבורא: אילו היה האדם מודע לכל מה שמתחולל בלבו ובכל המערכות שבגופו, היה כה מוטרד עד שלא היה יכול לתפקד. משום כך פועל הגוף בצורה אוטומטית ובלתי רצונית, מבלי להטריד את בעליו.

אין תחליף ללב הטבעי שתכנן ויצר הבורא. האדם הצליח לייצר לב מלאכותי, מעין משאבה חשמלית בגודל הלב הטבעי. אולם החומרים שמהם עשוי הלב המלאכותי אינם יכולים להחזיק מעמד יותר משנתיים. הלב המלאכותי זקוק לאנרגיה חיצונית ואין סָפַּק אנרגיה, סוללה, שתוכל להחזיק זמן רב בתוך גופו של החולה. על כן, השימוש בלב מלאכותי הוא זמני בלבד, עד למציאת תרומת לב להשתלה. ואילו עם הלב הטבעי שלנו ניתן לחיות עד 120 שנה, בלי להחליפו!

 

מולד הירח – מדע מדויק בתורה

הייתכן כי התורה, אשר נכתבה לפני אלפי שנים, תכלול נתונים אסטרונומיים מדויקים, אשר בנאס"א (מנהל החלל האמריקאי) גילו רק עכשיו?

יום מולד הירח הוא ראש החודש העברי. פרק הזמן שחולף ממולד למולד נקרא 'אורך חידוש הירח'.

יש לציין שמכיוון שמועדיהם של חגי תורת ישראל מצוינים בתורה על פי הלוח העברי (למשל חג הפסח בחמישה עשר לחודש ניסן), ישנה חשיבות הלכתית רבה לקביעת יום ראש החודש, דבר שכאמור תלוי בזמן מולד הירח.

שימו לב לנתון המדויק הבא: בתלמוד (מסכת ראש השנה כה, א) נאמר שחידוש הירח הינו כל 29.53059 יממות בדיוק.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

והנה מחקר של נאס"א – שנערך במשך מספר שנים עם תקציב עתק! - הגיע למסקנה כי אורך חידוש הירח ממולד למולד הוא 29.530588! במחקר דומה שנערך בברלין, גרמניה, הגיעו למסקנה של 29.530589 יממות!

הפרש של חלקיק השנייה בין דעת התורה לבין מחקר בן ימינו, שנעשה בהשקעה של מיליוני דולרים עם הכלים המדעיים המשוכללים ביותר!

עמוד והתבונן: הרי לא היו לרבן גמליאל ולחכמי המשנה שום כלים טכנולוגיים משוכללים כדי לחשב ולהגיע למספר המדויק הזה. מהיכן הם ידעו? הם קיבלו זאת בתורה שבעל פה, שניתנה בהר סיני מאת בורא העולם, המכיר את רזי עולמו.

מכאן עולה בבירור, כי לא ייתכן כלל שגורם אנושי כתב את תורת ישראל, הקיימת אלפי שנים. רק מי שברא את הירח יכול לדעת את הזמן המדויק של חידושו, שנאמר "עשה ירח למועדים" (תהלים קד, יט).

 

תורה אחת בכל הגלויות

מאז חורבן הבית השני חיו היהודים בגלות כ-2000 שנה, והיו מפוזרים בכל רחבי העולם, עד  לפני כ-70 שנה, שהעם היהודי שב לארצו, ארץ ישראל. במהלך כל אותן שנות גלות, היו היהודים מפוזרים ללא טלפונים וללא אינטרנט, כמעט ללא כל תקשורת, ובכל זאת...

יהודים מכל התפוצות הביאו איתם את אותן אלפי הלכות - כגון ברית מילה, שמירת שבת ותפילין - ללא כל שינוי! בתימן קיימו את ברית המילה בדיוק כמו שעשו בפולין. יהודים מכל רחבי העולם קיימו את אותה תורה בדיוק!

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בתורה יש 304,805 אותיות. אם נבדוק את כל ספרי התורה מכל הארצות שגלו ישראל, נמצא שמדובר באותו העתק של ספר תורה: בלי שום טעות, בלי הוספה או השמטה של אפילו אות אחת! לעומת זאת, להבדיל, לקוראן ולברית החדשה יש שלל גרסאות...

תופעה על טבעית זו מהווה הגשמת ההבטחה, שניתנה לעם ישראל על ידי בורא העולם: "...וּדְבָרַי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְּפִיךָ לֹא יָמוּשׁוּ מִפִּיךָ וּמִפִּי זַרְעֲךָ וּמִפִּי זֶרַע זַרְעֲךָ, אָמַר ה', מֵעַתָּה וְעַד-עוֹלָם" (ישעיהו נ"ט כ"א).

בורא העולם ויוצר ההיסטוריה הוא שנתן את התורה, ורק הוא יכול להבטיח שהתורה לא תישכח לעולם מעם ישראל – הבטיח וקיים. 

תגיות:5 נקודות למחשבהמצלמהכליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה