חדשות בארץ

המטה ללוחמה בטרור באזהרת מסע חמורה לתוניסיה

המטה ללוחמה בטרור פרסם השבוע אזהרת מסע חמורה לתוניסיה, זאת לקראת הילולת ל"ג בעומר שתיערך בחצי האי ג'רבה

אא

המטה ללוחמה בטרור פרסם השבוע אזהרת מסע חמורה לתוניסיה, זאת לקראת הילולת ל"ג בעומר שתיערך בחצי האי ג'רבה, בעוד כשבועיים. בהילולא צפויים להשתתף יהודים רבים מישראל ומרחבי העולם.

"גורמי טרור, בדגש על גורמי ג'יהאד עולמי, ממשיכים לפעול בתוניסיה ולהוציא פיגועים. נוכח זאת, רמת האיום לפיגועים גם נגד יהודים גבוהה", נמסר בהתראת המסע. "בהתאם לכך, חוזר ומתקף המטה ללוט"ר את אזהרת המסע החמורה לתוניסיה (איום קונקרטי גבוה) לקראת הילולת ל"ג בעומר בחצי האי ג'רבה, וממליץ להימנע מביקור", נמסר בנוסף מהמטה ללוחמה בטרור.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

האזהרה מגיעה שבוע לאחר הדיווח של העיתון התוניסאי "א-שורוק", על כך שנעצרה חוליית טרור תוניסאית. על פי הדיווח, ארגון הטרור דאע"ש תכנן פיגוע טרור נגד בית כנסת יהודי בעיר מרסה שבצפון תוניסיה, במהלך חג הפסח. חברי החוליה תכננו להתנקש בשומר בית הכנסת, ולשדוד את הזהב שבתוך המבנה. עוד לפי הדיווח, החוליה תכננה לפגוע באנשי ציבור ופוליטיקאים בעיר. החוליה נעצרה לאחר שמודיע של השלטונות, שהיה עמה בקשר, הודיע על כוונותיה.

ממשרד הפנים של תוניסיה נמסר, כי הם מודעים לחששות ולמצב הקיים, אך מתכוננים להיערך בהתאם. בשנה שעברה, נסגר האזור כולו לתנועת כלי רכב, ובכל פינה נראו חיילים דרוכים עם נשקם, ומוכנים לכל תרחיש. כך נערכים בתוניסיה גם השנה.

גורמים מהקהילה היהודית בג'רבה מסרו כי ההכנות לקראת ההילולא מתקיימות ללא שינוי, בחצר בית הכנסת העתיק 'אלגריביה' ברובע הקטן.

במהלך ההילולא, ידרוש רבה של תוניסיה, הרה"ג רבי חיים ביתאן, וראשי הקהילה היהודית. הדורשים יברכו בשם העם היהודי את נשיא תוניסיה, אל-באג'י א-סבסי, ואת הממשלה התוניסאית, השומרים על קשרים טובים עם הקהילה היהודית.

תגיות:תוניסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה