עובדות ביהדות

חודש אייר: 7 עובדות על חודש אייר, המסוגל לרפואה

חודש אייר הוא בעל סגולות רפואיות, ומסוגל אף לרפואה שהיא מעל דרך הטבע. 7 עובדות על חודש אייר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. מזלו של החודש שור, שכן בחודש זה השור מוצא עשב מאכל כדי שובעו.

2. השם אייר הובא מגולת בבל ומקורו בשפה האכדית "אארו" שמשמעותו 'אור'. בתנ"ך, החודש נקרא גם "ירח זיו", בתנ"ך מכונה חודש אייר בשם: "חודש זיו", על שם השמש הזוהרת וזורחת בחודש זה ועל שם ניצני האילנות שנראים בחודש זה. השם מוזכר במלכים א' (ו, א): "בשנה הרביעית בחודש זִו הוא החודש השני".

3. מייחסים לחודש אייר סגולות רפואיות, ומשליכים זאת על העובדה, שבחודש זה החל לרדת המן במדבר. המן נקרא 'לחם אבירים', לחם של מלאכים, בהיותו מזון זך ונקי ללא פסולת, אותו נצטווה העם ללקט איש כפי צורכו ומידתו. לחם אבירים מורה גם על כך שהמזון הזה נבלע באברים ללא פסולת וללא מותרות וזה שורש רפואתו.

בגמרא במסכת שבת מובא שמאייר ועד עצרת, הרפואה מתחזקת ומועילה. ראשי התיבות של אייר הם: אני ד' (יוד) רופאך. וכן: "אויבי ישובו יבושו רגע". בחודש זה מרפא אותנו הקב"ה בכבודו ובעצמו, שהיא רפואה שלמעלה מהטבע, העוקרת את החולי כאילו לא היה מעולם. עוד מובא כי הגשמים שיורדים בחודש אייר הם רפואה גדולה לכל החולאים

4. הרמב"ם מלמדנו כי עיקר הרפואה - באכילה. ע"י הברכה וכשרות המאכל זוכה האדם להפריד את החלק הגשמי שבמאכל, וזוהי הדרך לזכות לרוח הקודש.

5. אין חודש המלא מצוות עשה דאורייתא בכל ‏יום ויום כחודש אייר, בו מצווים ישראל במצווה היקרה – ספירת העומר.

6. מנהג ישראל לצום תעניות בה"ב בתחילת חדש אייר (וכן בתחילת חדש חשון אחרי חג הסוכות) מחשש שמא שמחת חג הפסח התפשטה יתר על המידה ופרצה גדר.

7. חודש אייר מסמל את תחילת הקיץ. במדרש שמואל בהקדמה למסכת אבות מובא מדוע דווקא בחודש זה יש ללמוד את מסכת אבות: "מכאן מתחיל הזמן להתחמם, ומתעוררים התאוות הגופניות, ויצר הרע מתחיל להשתחרר ולהתגבר. על כן נהגו מחודש זה ללמוד את מסכת אבות מדי שבת, שהיא מליאה תוכחות, ומעוררת את האדם לרדוף אחרי כל מידה טובה ומגברת יצר טוב על יצר רע".

תגיות:רפואהסגולהאיירחודש אייר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה