סמארטפונים ואינטרנט

מחקר אוסטרלי: טלפון סלולארי איננו מסרטן

מחקר חדש מרגיע: אין שום הוכחה לקשר בין שימוש בטלפונים סלולאריים והתפתחות גידולים במוח

  • ל' ניסן התשע"ו
אא

מחקר חדש שעקב אחרי מגמות השימוש בסלולארי ושיעורי סרטן המוח באוסטרליה ב-29 השנים האחרונות, הגיע למסקנה שאין כל הוכחה לכך שהשימוש בסלולארי מסרטן.

המחקר, שנערך על ידי אוניברסיטת סידני, מצא כי 94% מהאוכלוסייה משתמשת באופן שוטף בטלפון סלולארי. עם זאת, לא נמצאה עליה בשיעור הגידולים במוח בקרב משתמשים כבדים בסלולארי.

בעבר הציע מחקר אחר כי ייתכן ושימוש רב בסלולארי מעלה את הסיכון להתפרצות סרטן המוח תוך 10 שנים מתחילת השימוש. אולם החוקרים האוסטרלים שבדקו את הטענה הזו – לא מצאו לה שום ביסוס.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"שיעורי סרטן המוח בין השנים 1982 ו-2013 לא הראו עליה באף קבוצת גיל מלבד בני 70-84", כותבים עורכי המחקר. בקבוצת הגיל הזו, שלבטח אין לה היסטוריה של שימוש רב בטלפונים ניידים, העלייה בשיעורי הגידולים מוסברת בהתפתחות כלי האבחון המאפשרים לזהות את הסרטן: "העליה הזו החלה עוד לפני שהגיעו טלפונים סלולאריים לאוסטרליה", צוין במחקר.

המחקר האוסטרלי הוא המחקר הלאומי השלישי בעולם ששולל קשר בין שימוש בטלפונים סלולאריים וגידולים במוח. קדמו לו מחקרים בארה"ב, סקנדינביה, אנגליה וניו זילנד. המחקרים הללו משמעותיים במיוחד משום שהם בודקים נתונים על כלל האוכלוסייה ולא מסתפקים במדגם של כמה אלפי אנשים.

יצוין כי מחקרים אחרים שנערכו בעבר כן מצאו קשר – אם כי רופף – בין סוגי סרטן מסוימים ובין שימוש בטלפון נייד לפני גיל עשרים, וכן בין שימוש בטלפון סלולארי והתפתחות גידול בצד הראש שעליו משעינים את הטלפון.

כמו כן, מומחים מסוימים טוענים כי את השפעות השימוש בסלולארי יהיה אפשר לראות רק לאחר 40 שנה. עורכי המחקר האוסטרלי, עם זאת, מסופקים שזו הסיבה לממצאי המחקר שלהם. "גם אם שיא ההשפעה אמור להופיע אחרי 40 שנה, כבר היינו צריכים לראות עליה מסוימת, ולו קטנה, בשיעורי המחלה – במקום לראות גרף שטוח לחלוטין", הם אומרים.

תגיות:סמארטפוניםסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה