בריאות ותזונה

רוצים לשמור על בריאות הכליות? כך תעשו זאת

הכליות הן האיבר החשוב והמשמעותי ביותר במערכת השתן. היות והן מסננות את הדם שלנו מפסולת ושתנן, עלינו להקפיד לשמור עליהן ככל שניתן. איך עושים זאת באופן טבעי? ישנם חמישה מזונות שיכולים לסייע

אא

טובות השתיים מן האחת: על אף שאדם ממוצע יכול לחיות עם כליה אחת, למה שלא ננסה לשמור על שתי ה'מלאכיות' של מערכת השתן, הפועלות ללא לאות כדי לשמור על בריאותנו? הכליות מסננות את הדם מפסולת ושתנן (המורכב מפחמן, מימן, חנקן וחמצן). כליות שאינן פועלות כראוי חושפות את גופנו לסכנות ומחלות רבות, שיכולות להוביל לדרך קשה ובלתי הפיכה חלילה. 

אז איך שומרים על בריאותן של 'המלאכיות' שלנו, ודואגים לתקינותן? חמשת המזונות הבאים יספקו לכם את התשובה:

פלפל גמבה

פלפל גמבה לסוגיו (ירוק, אדום, צהוב וכתום) מורכב מויטמינים חשובים כגון ויטמין C, A, B6 וכן מאשלגן. האשלגן הוא חומר חיוני לא רק לגוף כולו, כי אם בפרט למערכת השתן. במחקרים שנעשו על מנת לבדוק את התרומה שלו לחולים הסובלים ממחלת כליות, נמצא האשלגן כיעיל ביותר כאשר הוא משולב בתפריט היומי בצורה מבוקרת. ולמרות תרומתו, עודף אשלגן עלול ליצור בעיות קשות ובלתי הפיכות בכליות, ולכן צריך להיזהר במינון, ולשלב אותו בחוכמה תוך שמירה על משטר של תזונה חכמה ומתאימה. 

שעועית אדומה

את מעלותיה של השעועית הירוקה כולנו מכירים. אולם נדמה שיתרונותיה של השעועית האדומה, המתקראת בלועזית Kidney Bean, קצת נדחקו לפינה. אולם כשזה מגיע לכליות כדאי שנדע שלא לחינם נראית השעועית האדומה ככליה זעירה, ולא סתם השתיים נושאות שם לועזי זהה (Kidney בלועזית זה גם כליה).

שעועית אדומה עוזרת במניעת מחלת הכליות, היות ומצויים בה חלבונים נטולי שומן, שתורמים לאיזון הסוכר בדם (מחלת הסוכרת היא אחת הסיבות להתפתחות מחלת כליות), ומכאן שגם לאיזון הכליות. ככל שתקדימו לשלב אותה בתפריט היומי שלכם, כך תיטיבו עם בריאותכם לטווח הארוך, ותימנעו כליל מסכנה זו. 

אילוסטרציה: שאטרסטוקאילוסטרציה: שאטרסטוק
 
כרוב
 
כמו שני קודמיו, גם הכרוב ידוע כמסייע בשמירה על תפקוד כליות תקין, היות והוא עתיר בנוגדי חמצון צמחיים, ויטמינים, סיבים תזונתיים ותרכובות כימיות יעילות. חוקרים שבדקו את הקשר של הכרוב לתפקוד הכליות הצליחו להוכיח כי הוא יעיל בהגנה על הלב, על כלי הדם, ושאר מערכות הגוף שלנו - בין אם הוא נאכל חי, ובין אם בשאר צורות הצריכה (בישול, אפיה ואידוי).
 
תפוחים
 
התפוחים משופעים בחומרים אנטי דלקתיים ובנוגדי חמצון, שמסייעים להם להיות קטליזטורים נהדרים בשמירה על בריאות הכליות. רופאים טבעוניים שממליצים על תהליכי ניקוי וטיהור הגוף, ממליצים על תפוח ביום, כחלק משמירת בריאות הכבד והכליות. 
 
ואחרון חביב (איך לא?) ידידנו השום
 
את ריחו החריף קיבל השום הודות לנוגדי החמצון והחומרים האנטי הדלקתיים המצויים בו, והוא ניחן בשלל תכונות על, שמסייעות בידו לתרום באינספור מחלות ובעיות החל ממחלת הסרטן וכלה במחלת הכליות. צריכתו בצורתו הטבעית היא הטובה ביותר. 
 
תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה