חדשות בארץ

בחסדי השם: סוכלה הברחת ענק של חומר מסוכן לעזה

עובדי המכס בניצנה, בשיתוף עם השב"כ, נדהמו לגלות משלוח של לא פחות מארבעה טון של חומר מסוכן, מסוג אמוניום כלוריד, שהוסתר במשלוח מלח, ממנו התכוונו לייצר רקטות ארוכות טווח, שיועד ככל הנראה עבור ארגון החמאס

אא

היום (שלישי) הותר לפרסום, כי סמוך לחג הפסח, חשפו עובדי המכס במעבר ניצנה, בשיתוף עם השב"כ, משלוח של חומר מסוכן מסוג אמוניום כלוריד, שיועד לעזה, במשקל ארבעה טון. החומר האמור, הוסתר במשלוח של מלח.

כאמור, מעבר ניצנה, משמש כמעבר לסחורות בין ישראל, מצריים והרשות הפלסטינית, ואי לכך מועברות בו סחורות שונות מדי יום.

שקי אמוניום כלוריד (צילום: רשות המיסים)שקי אמוניום כלוריד (צילום: רשות המיסים)

במשלוח, שעורר את חשדם של בודקי המכס, נערכה בדיקה מעמיקה ויסודית, שהובילה למציאתם של שקים המכילים אמוניום כלוריד במשקל כולל של ארבעה טון, מהם ניתן לייצר מאות רקטות ארוכות טווח.

החשד הראשוני התעורר לאור כמות משלוחי המלח הרבים המועברים בעת האחרונה לעזה, ובתוך כך נחשד כי הם משמשים כאפיק להברחת חומרים כימיים שונים, שמסייעים בייצור הרקטי בפרט והכימי בכלל.

על פי הנוהל, העברתו של החומר שנמצא, אמוניום כלוריד, לרצועת עזה, מחייבת רישיון, שכן מדובר בחומר הידוע בכך שרבים מארגוני הטרור ובהם החמאס והג'יהאד האיסלאמי עושים בו שימוש.

לאור המקרה, בשב"כ סבורים כי יבואן החומר האמור, התכוון להעביר אותו לידי חמאס, לצורך התעצמותו במסווה של ארגון הטרור.

במערכת הביטחון וכן במנהל המכס, רואים את האירוע האמור בחומרה רבה, וטוענים כי בכוונתם להמשיך ולסכל ניסיונות הברחה שונים, תוך מיצוי הדין עם המעורבים בכך.

נראה כי לא מדובר בניסיון ההברחה הראשון. למעשה, עד כה סוכלו בחסדי השם עשרות ניסיונות הברחה של מוצרים וחומרים אסורים, המועברים במסווה לאוכלוסיה האזרחית, לצורך פרויקטים של שיקום, ובהם: פחם מיוחד המשמש כדלק בכבשני ברזל לצורך עיבוד מתכות, חליפות צלילה, מוטות גופרית, חומר הודף לרקטות כפוליאוריתן, גלילי פיברגלס וגם חומצה גופרתית.

תגיות:עזהרקטותארגון חמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה