בריאות ותזונה

פריצת דרך: מופו הגנים הגורמים לסרטן השד

מחקר חדש שפורסם אתמול בירחון המדעי Nature מגלה כי מופו הגנים הגורמים לסרטן השד. בס"ד הממצאים ישמשו לריפוי הסרטן ואף למניעה

אא

הירחון המדעי Nature פרסם אתמול (שני) כי קבוצת מדענים מאוניברסיטת קיימברידג' הצליחו למפות את הגנים שגורמים לסרטן השד

מדובר בהתפתחות משמעותית ויוצאת דופן בהבנת התהליך שגורם למחלה. התקווה היא כי מיפוי המערך הגנטי, שמוביל להתפתחות סרטן השד, יסייע בעתיד לפתח תרופות ודרכים חדשות לטיפול במחלה, ואף להביא למניעתה.

במחקר השתתפו 560 נשים, החולות בסרטן השד, ונבדק הקוד הגנטי שלהן. עם מציאת הגנים מופו המוטציות, הגורמות לרקמות בריאות להפוך לסרטניות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

במחקר נמצאו 93 גנים שיכולים לגרום לגידולים. הערכת המדענים היא שמדובר ברשימה סופית, הכוללת גם כמה מוטציות נדירות במיוחד.

פרופ' כריסטיאן, אחד מהחוקרים שהשתתפו במחקר, אמר הבוקר ל-ynet כי הדרך עוד ארוכה, אבל מדובר בבשורה. "יש עדיין דרך לעבור, אבל עשינו את הצעד הראשון. אני חושב שזו אבן דרך בתיאור הגנום של סרטן השד וזה יהיה הצעד הראשון בכל מקרה בדרך לתרופה חדשה".

פרופ' בורדן-דאלה, שהייתה מיוזמי המחקר, ציינה כי המחקר מעורר תקווה עבור כל חולי הסרטן. "נוכל לשלב את זה עכשיו לסוגי סרטן אחרים כדי לראות מה ספציפי לסרטן השד ומה לא. הרבה סימנים שראינו, אפשר לראות בכל סוגי הסרטן. השאלה האם מדובר בגנים האישיים של כל אדם שגורמים לזה, או שזה סוג תא מסוים. נוכל לחקור ולשלב את זה עם מאגרי מידע על סוגי סרטן אחרים". עוד הוסיפה פרופ' בורדן-דאלה כי הממצאים חשובים לעצירת התפתחותו של הסרטן, לריפויו ואף למניעה. 

תגיות:רפואהסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה