5 נקודות למחשבה

מה מופיע 743 מיליון פעמים בגוגל? 5 נקודות למחשבה

למה אנחנו עייפים כל כך בבוקר, למה כל העולם מדבר עלינו, מה הן הוראות היצרן לאדם, ואיך מועילה הרוח לנשימה?

אא

איך יכול להיות שאנו עָם כה קטן ובכל זאת, אומות העולם מדברות על אודותינו ללא הרף?

בעולם יש כ-15 מיליון יהודים, המהווים כ-0.5%(!) בלבד מאוכלוסיית העולם, ובכל זאת, שימו לב כמה מדברים עלינו בעולם. מה כולם רוצים מאתנו? האם יש עוד עָם שהוא מיעוט כמו היהודים, שנמצא במוקד תשומת הלב של העולם, שכל כך מבקרים אותו ומפגינים נגדו?

אז למה עָם קטן מאד כמו העם היהודי זוכה ל"התעניינות" כזו? אני לא מבין זאת, במיוחד כאשר שכנתנו סוריה טובחת מידי יום באלפי ילדים ואיש אינו פוצה פה. שתיקה מסביב לעולם!

עוינות כזו כלפינו אינה מובנת גם משום שהמוח היהודי תרם רבות לאנושות בתחומים שונים, כגון תורת היחסות של איינשטיין, waze, כיפת ברזל, פייסבוק ועוד כהנה וכהנה. כ-25% ממקבלי פרס נובל הם יהודים! מדובר באחוז לא פרופורציונאלי לגודלם ביחס לאוכלוסיית העולם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

את חוסר ההיגיון ניתן להסביר בכך שמדובר בהשגחה עליונה ובנבואה שכתובה בתנ"ך: "וְהָיִיתָ לְשַׁמָּה לְמָשָׁל וְלִשְׁנִינָה בְּכֹל הָעַמִּים אֲשֶׁר יְנַהֶגְךָ ה' שָׁמָּה" (דברים כ"ח, ל"ז). בורא עולם מציין שאצל הגויים השם ישראל יהיה "משל" - כל פעם יביאו את היהודים כדוגמא למשהו... (היום אנו רואים שתמיד ישראל היא דוגמא לדבר שלילי). "ולשנינה"- שתמיד הגויים ידברו על העם היהודי, עם ישראל יהיה תמיד בפיהם של אומות העולם.

אם כך, מה הפלא? בורא העולם ויוצר ההיסטוריה הבטיח - וקיים!

לסיום, מתוך סקרנות, חיפשתי בגוגל  את המילה "ישראל" (באנגלית) וקיבלתי 743 מיליון תוצאות. נוכחתי לדעת שאין אפילו מדינה אחת בסדר גודלה של מדינת ישראל, שמגיעה למחצית כמות התוצאות! נסו ותיווכחו בעצמכם...

 

מינון מדויק של גז באוויר

גם ילד בגן יודע שהרוח מביאה את העננים ועמם את הגשם: "משיב הרוח ומוריד הגשם". אך הרוח מועילה לאדם גם באופן ישיר.

האוויר שאנו נושמים הוא תערובת של גזים שונים: כ-78% חנקן, כ-21% חמצן ו-1% גזים נוספים.

הרכב זה אופייני בכל מקום בכדור הארץ, לטובתנו: ריכוז גבוה או נמוך של חמצן עלול להיות מסוכן לנו.
אילו היה אחוז גבוה יותר של חמצן, כל הצתת גפרור הייתה גורמת לבעירה ענקית והיינו נשרפים. לעומת זאת,
אילו היה אחוז נמוך יותר של חמצן, לא היינו מסוגלים לנשום...

לכן הרכב הגזים באוויר נשאר קבוע, לא פחות ולא יותר - קבוע! שימור הרכב זה כשלעצמו הינו פלא וחסד אדיר, שבורא עולם עושה עמנו.

רגע, "נסבך" את העניינים קצת.

הרי ידוע שבני אדם ובעלי חיים שואפים חמצן ופולטים פחמן דו-חמצני, ואילו הצמחים והים להיפך - פולטים חמצן וקולטים  פחמן דו-חמצני. נתאר לעצמנו שבעולם יהיה ריבוי גדול יותר של עצים, וכן שטח האוקיינוסים יגדל, הרי שבהכרח כמות החמצן תגדל, ותהווה סכנה לכדור הארץ כאמור. או להפך, נתאר לעצמנו שכמות בעלי החיים תגדל, וכמות האוקיינוסים והצמחים תקטן, תהיה בעיה של חוסר חמצן, שהוא היסוד לחיי האדם...!

תהליכים אלו ואחרים היו אמורים להפר את האיזון המדויק של הרכב האוויר. אם כך, איך נשמר בכל מקום בעולם הרכב המדויק של האוויר: 78% חנקן, 21% חמצן ו1% של השאר?

אלא שבזכות הרוח, גם אם נוצר במקום מסוים באופן רגעי ריכוז גבוה יותר של אחד מהגזים, הרוח הנושבת מפזרת אותו, ומהר מאד הריכוזים משתווים ומקבלים את האיזון המדויק להפליא שתואר קודם.

כלומר, הרוח שומרת על רמת החמצן (21%) באוויר, כדי שבני האדם יוכלו לחיות ולנשום בצורה תקינה!

האם ייתכן שתהליך זה נוצר "במקרה", או שמדובר בתהליך מורכב המעיד על תכנון וסדר מופתי?
 

היקיצה בבוקר מורכבת משחשבנו

מידי בוקר, ממש בעת שאנו מתעוררים משינה, קשה לנו לקום מהמיטה - העיניים שלנו נעצמות, אנו מרגישים עייפות נוראית, אבל חייבים לקום. אחרי מספר דקות "פתאום" העייפות הכבדה מתחילה לפוג, ולאט לאט מרגישים רעננות של יום חדש... רגע, מה קורה פה? לאן נעלמה העייפות? איפה הכבדות בעיניים והישנוניות שחשנו כשהתעוררנו?

אלא שחסד גדול עשה עמנו בורא עולם כדי שנוכל לתפקד במשך היום ו"העלים" מאתנו את העייפות. איך זה קרה? בלוטה קטנה בגודל אפונה, הנמצאת במוח שלנו ונקראת בלוטת האצטרובל, מפרישה הורמון שינה שנקרא מֶלַטונין. תפוקת המלטונין גבוהה בלילה ונמוכה באור היום.

בלילה, בעת החשיכה, הפרשת המלטונין מרדימה אותנו. אבל בעת שאנו מתעוררים, המפגש של העין הפקוחה עם קרני האור, מעכבת את הפרשת המלטונין ואז הישנוניות הולכת ודועכת. בגלל זה, כשפותחים לנו את התריס, השינה "הולכת" לנו...

בזכות תכנון מופלא זה אנו מתעוררים כל בוקר, ואחרי כמה דקות חשים רעננים ולא ישנוניים ומסוגלים לתפקד. האם יתכן שתהליך זה נוצר מעצמו ללא יוצר ומתכנן?

 

"הוראות יצרן"

כל מכונה שאדם יוצר, כגון מיקרוגל או רכב, זקוקה להוראות יצרן. כל מוצר יוצא לשוק עם חוברת הדרכה, שמסבירה מה תפקידו, כיצד מפעילים אותו ואיך שומרים עליו. על אחת כמה וכמה - מכונות מורכבות כמו מחשבים ומטוסים, עבורם לומדים בני אדם במשך שנים, כדי לדעת כיצד להפעיל אותם.

שאלתי היא כזו: האם ייתכן כי מי שברא את האדם, ברא אותו ללא תכלית? האם ייתכן שהיצרן שברא את האדם לא גילה לו מה תכליתו בעולם?, האם הגיוני שהיצרן יפקיר את האדם ללא "ספר הדרכה"? אם כן לשם מה הוא יצר את האדם? "סתם"?!

הרי כל המציאות של האדם זועקת להוראות יצרן. לכל בעלי החיים בעולם יש הוראות יצרן, אפילו הנמלה והיתוש יודעים מרגע בריאתם מהו תפקידם בחיים. לכולם יש "הוראות יצרן" כיצד לחיות בשיתוף פעולה, וכל אחד מהם ממלא את חלקו ללא שאלות וללא ספקות מבוקר ועד ערב.

האם לא שאלתם את עצמכם, כיצד יודעת החתולה לטפל בגוריה? כיצד יודעות הציפורים לעוף? כיצד יודעת התרנגולת לדגור על ביציה? כיצד יודעות החיות לתקשר בין אחת לשנייה? כיצד יודעים כל בעלי החיים לשרוד בטבע ולהשתמש בכל איבר ואיבר שניתן להם?

כל חיה ויצור בעולם המופלא שלנו קיבלו הוראות יצרן מרגע הלידה ועד המוות, וכל אחד ואחד מהם יודע את תפקידו בעולם. האם לדעתכם הגיוני לחשוב שהאדם, שהוא ללא ספק הייצור המורכב ביותר בתבל, לא יקבל שום הוראות יצרן ממי שיצר אותו? הוראות כיצד להתנהג וכיצד לפעול בעולם, מה תפקידו בעולם ומה מצופה ממנו?

ברור שלא! זכינו לקבל "הוראות יצרן" בספר ההדרכה שקיבלנו מפי בורא עולם, הלא הוא התנ"ך...

התנ"ך הוא ספר ההדרכה הדתי היחיד, שמציע ספר חוקים מלא לכל סוגי השאלות האנושיות כגון חיי אישות, חברה, דיני משפט, מצוות מעשיות, מוסר ומידות. תורת ישראל היא היחידה שעונה על כל השאלות שבכל דור ודור עבור כל אדם ואדם.

 

ארץ ישראל שייכת לעם ישראל - בקוראן?!

ראשית, נדגיש כי הקוראן אינו ספר קודש בשבילנו, ואין הציטוטים ממנו משמשים הוכחה כלשהי לאמיתות אמונתנו ותורתנו. בכל זאת מעניין לדעת: מהי עמדת האסלאם, כפי שהוא מובע בספר הקדוש בעיני המוסלמים, בעניין ארץ ישראל?

נתבונן יחד מה מוחמד "כותב" בקוראן על הקשר שבין המוסלמים לארץ ישראל...

מסתבר, שאין בקוראן שום אזכור לכך שהארץ ניתנה למוסלמים, לערבים או לאלה המכנים עצמם פלשתינים.

יתרה מכך, לפחות בשלושה מקומות בקוראן מבהיר "הנביא" מוחמד בשם אללה, כי ארץ ישראל שייכת ליהודים!

אחד מקטעי הקוראן, המתייחס לזיקה שבין עם ישראל לארץ ישראל, ובו מוחמד הכיר בזכותו של עם ישראל על ארצו, נמצא בסורה (פרק) 5, פסוקים 20-21. נכתב שם שאללה מעלה על נס את מעמדו של עם ישראל, ומורה להם להיכנס לארץ, שאותה ייעד להם

"...משה אמר לבני עמו: בני עמי, זכרו את החסד שנטה לכם אלוקים, בהקימו בכם נביאים ובעשותו אתכם למלכים, ובְנוֹתְנוֹ לכם את אשר לא נתן לאיש משוכני העולמים. בני עמי, היכנסו אל הארץ הקדושה אשר כתב אלוקים לכם, ואל תיסוגו אחור פן תאבדו..."

כלומר, לפי האסלאם, רק ליהודים יש זכות אלוהית על ארץ ישראל. המסקנה מכך היא, שכל מוסלמי שאינו מקבל את זה, הינו כופר וצפוי לעונש.

המסקנה היא, כי דרישות של מוסלמים לגבי האדמה הקדושה הן בניגוד לאסלאם ואינן חוקיות.

לצערנו, רוב המוסלמים אינם מכירים ואינם יודעים את מה שכתוב בקוראן - שמוחמד בעצמו אומר כי ארץ ישראל שייכת ליהודים...

תגיות:5 נקודות למחשבהארץ ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה