חדשות בעולם

דו"ח: זינוק באלימות נגד יהודים בבריטניה

דו"ח חדש חושף נתונים מדאיגים על התגברות האנטישמיות בבריטניה

אא

הארגון הבריטי ''קמפיין נגד אנטישמיות" פרסם דו"ח חדש, המבוסס על מסמכים רשמיים של המשטרה. לפי הדו"ח, שנת 2015 נחשבת כ"שנה הגרועה ביותר בפשע אנטישמי בבריטניה, מאז החלו לעקוב אחרי הנושא".

מן הדו"ח עולה תמונה מדאיגה, לפיה בשנת 2015 נרשמה עלייה של 25.7% בפשעי שנאה נגד יהודים באנגליה. כאשר נבדקים אירועים אנטישמיים אלימים בלבד, שיעור התקיפות עולה, ובשנת 2015 חלה עליה מדאיגה של 50.8%.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

עוד עלה מהדו"ח, כי כלל הפשעים האלימים בממלכה עלו מ-16.9% ב-2014, ל-20.3% ב-2015. למרות העלייה הדרמטית בסך האלימות, משטרת בריטניה דווקא דיווחה על ירידה של 7.2% בכמות הדיווחים שהפכו לתיק בטיפול. כלומר: רק 13.6% מכלל המקרים שדווחו למשטרה טופלו, מעבר להגשת התלונה במשטרה.

בעקבות הדו"ח, אמר יו"ר הארגון, גדעון פלטר, כי "נתונים אלה צריכים להרתיע את אלה שאחראים על אכיפת החוק. חוקים קשים יכולים להילחם באנטישמיות". פלטר הוסיף וציין כי "אם המצב הזה ימשיך להידרדר, הקהילה היהודית תאלץ להתמודד עם האנטישמיות כפי שאנחנו רואים במדינות אירופאיות אחרות, דבר אשר השאיר יהודים רבים מפוחדים ונטושים, כשרבים מהם משוכנעים שאין להם כל ברירה מאשר להגר מהיבשת".

תגיות:בריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה