חדשות בארץ

שנה שלישית ברציפות: ירידה משמעותית במספר מקרי ההתאבדות בישראל

מדו"ח שמפרסם משרד הבריאות עולה: ירידה במספר מקרי ההתאבדות בישראל. בנוסף, בהשוואה בינלאומית, ישראל מדורגת במקום השני הנמוך מ-28 מדינות באירופה, ומרבית המתאבדים בישראל הם דווקא עולים

אא

דו"ח שמפרסם משרד הבריאות קובע: היקף ההתאבדויות בישראל נמצא במגמת ירידה משמעותית ומתמדת. לפי הדו"ח, המתייחס לשנת 2013, בשנה זו היו 372 התאבדויות, לעומת 435 בשנת 2012 ו-482 בשנת 2011.

עוד עולה מהדו"ח, כי בהשוואה בינלאומית, שיעור ההתאבדויות בישראל נמוך, והיא מדורגת במקום השני הנמוך מ-28 מדינות באירופה.

גם מבחינת היקף ההתאבדויות בישראל, נראה כי שליש מהמתאבדים הם דווקא עולים, אולם גם שיעור זה נמצא במגמת ירידה בהשוואה לעבר.

השיא בשיעור ניסיונות ההתאבדות לפי הדוח, עומד על גיל 19, כשעד גיל 18 השיעור לבנות גבוה יותר, ומגיל 37 אין הבדל משמעותי בין המגדרים.

(צילום: משרד הבריאות)(צילום: משרד הבריאות)

מנתוני הדו"ח נראה גם, שגברים מתאבדים יותר מנשים, וכי למעשה, התאבדות מוגדרת כסיבת המוות השניה אצל בנים בגילאי 15-24(!) והסיבה השלישית לבנות בגילאי 15-24 ולגברים בגיל 25-44.

בנוסף, בעשור האחרון, נרשמו בממוצע כ-5,500 ניסיונות התאבדות במחלקות לרפואה דחופה בבתי החולים, שכמחצית מהם היו עד גיל 25, 47% מהניסיונות היו בקרב הנשים ו-41% מהניסיונות היו של גברים.

יחד עם זאת, שיעור ההתאבדות ירד בחצי לבנים בגיל 15-24 ולנשים בגיל 75 ומעלה, וירד בחמישית לגברים בגיל 25-44 ולגברים ונשים בגיל 65-74.

בתגובה לנתונים, מסרד"ר אבשלום אדרת, יו"ר עמותת "בשביל החיים", בראיון שקיים עם אתר Ynet כי "האמת העצובה הנשקפת מהדו"ח היא שבכל יום מתאבד יותר מאדם אחד בממוצע, מאות נפשות שאת חלקן הגדול אפשר להציל. יש דרכים לעשות זאת, אבל הן מחייבות הכרה בכך שמדובר במכת מדינה, כזו שאפשר וצריך להתמודד איתה.

"הנתון המדאיג מכל הוא מספרם הגבוה של ניסיונות ההתאבדות וההתאבדויות בקרב בני נוער וצעירים. זו קבוצת סיכון שמחייבת תשומת לב מיוחדת. הצבא הוכיח כי ניתן להתמודד בהצלחה עם תופעת האובדנות בקרב החיילים, על ידי הסברה ויצירת מודעות, לצד מניעת יציאה עם נשק למשל, במקרים בהם אין צורך מבצעי לכך. עם זאת, הדרך להתמודד עם התופעה בכללה עדיין ארוכה. הסברה ושיח ישיר עם הצעירים ובני הנוער, כמו גם עם המורים וההורים, יוכלו לסייע בהפחתת המקרים... אנו קוראים מכאן לשר הבריאות, יעקב ליצמן, להתייחס לנתונים המדאיגים בדו"ח ולהמשיך ולתקצב את התכנית גם בשנים הבאות ולהבטיח בכך את המשך המאמצים להתמודד עם תופעת האובדנות".

בהקשר לכך נראה כי הירידה בהיקף תופעת ההתאבדויות בישראל, אף הביאה לכך שבאחרונה אישר הרמטכ"ל לאפשר ללוחמים לצאת עם נשקם הביתה. שכן, שיעור ההתאבדות באמצעות נשק לסוגיו, כאמור, נמצאת במגמת ירידה החל ממחצית שנות האלפיים.

תגיות:התאבדויותהתאבדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה