חדשות בארץ

מתכננים היעדרות ממושכת מהבית בפסח? המלצות משטרה שחשוב שתדעו

לקראת חג הפסח המתקרב, נערכת המשטרה בכוחות מתוגברים ובהעלאת רמת הכוננות המבצעית, למען בטחון הציבור. ויש לה גם המלצות ביטחוניות לציבור שחשוב שתדעו

אא

פסח מתקרב, ואיתו גם נערכת כוננות משמעותית במשטרת ישראל. במהלך החג, צפויים לפקוד מאות אלפי בני אדם את הפארקים, היערות ומתחמי הבילוי השונים, וכן מקומות קדושים בירושלים – ולכל זאת נערכת המשטרה בכוחות מתוגברים.

במסגרת ההיערכות, תועלה רמת הכוננות המשטרתית לרמה ג', ואלפי שוטרים צפויים לאבטח במשך ימות החג את מתחמי הבילוי ומקומות הומי אדם שונים, כדי לחזק את תחושת האבטחה ולתת מענה אבטחתי נדרש לציבור.

כמו כן, שמה המשטרה דגש על אכיפה מוגברת בתחום עבירות התנועה והסדרי התנועה, הן לקראת החג עצמו, אז צפויים להירשם עומסי תנועה כבדים, והן במהלך חול המועד, ובמיוחד בתחומי נהיגה בשכרות ועבירות תנועה שונות.

עוד מתכננת המשטרה, לבצע פעילות אכיפה מוגברת כנגד שוהים בלתי חוקיים והסעתם, לאורך קו התפר.

במשטרה קוראים לציבור להיות ערני כנגד כל חפץ, אירוע או אדם חשוד, ולדווח על כך במוקד 100 וכן להיעזר במוקד המידע הארצי של משטרת ישראל – מוקד 110.

מלבד זאת, ועל אף הירידה הנרשמת בתחום עבירותה רכוש, מפרסמת משטרת ישראל באמצעות דוברות המשטרה, מספר פעולות מנע שונות לכל מי שמתכנן לחגוג את החג מחוץ לבית, או לצאת ממנו לתקופה ממושכת במהלכו, שעשויות להרחיק פורצים וגנבים למיניהם ולמנוע פריצות לביתכם:

1.      כדאי להשאיר אור דולק במספר חדרים בבית וכן תאורה דולקת בגינה, שכן דווקא 'חשיכה קוראת לגנב'.

2.      מומלץ שלא להשאיר מפתח במקומות מוכרים, כמו בתוך ארון חשמל, מתחת לשטיח הכניסה או בעציץ – שכן גנבים מכירים מקומות אלה היטב.

3.      יש לעדכן שכנים קרובים על כך שאתם מתכוונים להיעדר לזמן ממושך, זאת על מנת שישימו לב מדי פעם לבית שלכם, וכך יוכלו ליצור אתכם קשר ולהתריע בפניכם במידת הצורך. כמו כן, מומלץ לבקש מהם שיאספו עבורכם מכתבים ועיתונים הנערמים בפתח הבית, על מנת שלא יסגירו את העובדה שהבית ריק מאנשים.

4.      מומלץ להשאיר רדיו דולק, המדמה נוכחות של אנשים בבית, אולם בעוצמה סבירה בלבד (לא רעש חזק מדי, שעשוי להפריע לשכנים ולטרוד את מנוחתם).

5.      אם אתם מפרסמים תמונות מהחופשה שלכם בזמן אמת ברשתות החברתיות – קחו בחשבון שהן גלויות לאנשים שונים, שלא בהכרח יעשו במידע שימוש נאות. על כן, מומלץ לחשוף אותן רק לחברים ואנשים שאתם סומכים עליהם.

והעיקר, שיהיה לכולנו פסח כשר, בטוח ושמח!

תגיות:פסחגנבמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה