חדשות בארץ

שר הביטחון: אם חמאס ינסה לאתגר אותנו – יוכה מכה קשה מאוד

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון התייחס לסיכול מנהרת הטרור ההתקפית בדרום ואיים כי חמאס יוכה קשות מאוד במידה וינסה לאתגר את מדינת ישראל: "אם חמאס ינסה לאתגר את מדינת ישראל ולשבש את חייהם של תושבי יישובי עוטף עזה, הוא יוכה מכה קשה מאוד"

אא

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון התייחס היום (ב') לסיכול מנהרת הטרור ההתקפית בדרום אשר חדרה לשטח מדינת ישראל מדרום רצועת עזה, ואותרה לפני מספר ימים ונוטרלה היום באופן מבוקר.

שר הביטחון שיבח את ההישג המבצעי וסיפר על המאמצים הרבים לגילוי המנהרות: "חשיפת מנהרת חמאס בידי כוחות צה"ל ומערכת הביטחון סמוך לגבול רצועת עזה, היא הישג מבצעי חשוב, ותוצאה של מאמץ נרחב מאוד של מדינת ישראל בנושא בשנים האחרונות".

"אין לנו אשליות בנוגע לכוונות של חמאס. עוד לפני מבצע 'צוק איתן', במהלכו וכמובן אחריו, אנו מקדישים מאמצים רבים - טכנולוגיים, מודיעיניים ומבצעיים - לגילוי מנהרות מרצועת עזה".

יעלון ציין כי איתור המנהרות הוא בראש סדר העדיפויות של מערכת הביטחון: "לאורך השנים הללו גילינו מנהרות רבות, ואנו מוסיפים ומרכזים מאמצים כבירים לשם כך. במשימת גילוי המנהרות, שרובה סמוי מן העין, מעורבים מיטב הכוחות של מדינת ישראל, הן בצה"ל, הן בשירות הביטחון הכללי והן בתעשיות הביטחוניות".

"החיפוש אחר מנהרות נמצא בראש סדר העדיפויות של מערכת הביטחון וצה"ל, ואיננו חוסכים באמצעים לשם כך. ההתמודדות עם תופעת המנהרות מורכבת מאוד, ומדינת ישראל היא מובילה עולמית בתחום. המאבק הזה דורש מאיתנו נחישות, יצירתיות וגם אחריות ושיקול דעת מצד העוסקים במלאכה".

שר הביטחון העריך שלמרות קריסת המנהרות וחשיפתן על ידי צה"ל, חמאס ימשיך בניסיונותיו לחפירת המנהרות ההתקפיות: "בחודשים האחרונים חווה חמאס תופעות של קריסת מנהרות, חופרים שנהרגים במהלך עבודתם ועתה גם חשיפה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"למרות זאת, איננו משלים עצמנו שחמאס יסיק מסקנות, יחדל מהעיסוק בכך ויתפנה לסייע לשיפור מרקם החיים ברצועת עזה, לרווחת התושבים שם".

יעלון הדגיש כי חמאס יוכה מכה קשה מאוד במידה וינסה לאתגר את ישראל: "לכן נמשיך במאמצים השונים לגילוי מנהרות. אין פנינו לעימות, אך אם חמאס ינסה לאתגר את מדינת ישראל ולשבש את חייהם של תושבי יישובי עוטף עזה, הוא יוכה מכה קשה מאוד. לא נסבול ניסיונות שכאלו".

"אני קורא לתושבי עוטף עזה להמשיך בשגרת חייהם, ולאזרחי ישראל לבקר בדרום הארץ במהלך החג המתקרב".

מפקד פיקוד הדרום, האלוף אייל זמיר התייחס אף הוא לסיכול המנהרה ואמר: "אזור רצועת עזה לאחר מבצע צוק איתן חווה את התקופה השקטה ביותר בעשור האחרון. חמאס ממשיך לנסות לשקם את יכולותיו הצבאיות שנפגעו קשה במבצע, מכין את עצמו למלחמה אך מודע היטב למחירה הכבד מבחינתו באם תפרוץ".

"בימים האחרונים במאמץ רחב כוחות אוגדת עזה הצליחו לאתר מנהרת טרור בדרום הרצועה, נטרלנו את המנהרה. כוחותינו פועלים במאמץ רחב, מתמשך ומתפתח, ומפעילים מגוון רחב של יכולות ואמצעים שלא ניתן לפרטם על מנת לאתר מנהרות נוספות בגזרה במידה וישנם. צה"ל פרוס בגזרה, ערוך לכל תרחיש. אנו נפעל בהתאם להערכת המצב ככל שיידרש על מנת להגן על תושבי הדרום".

תגיות:מנהרותצה"לשר הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה