חדשות בעולם

מספר ההרוגים באקוודור עלה ל-272

מספר הקרבנות ברעש האדמה באקוודור עלה ל-272 הרוגים ולפחות 2,500 פצועים. לאחר הרעידה בעוצמה 7.8 בסולם ריכטר, התרחשו עוד כ-150 רעידות משנה, שהגבירו את עוצמת הטרגדיה

אא

מניין ההרוגים והפצועים רעידת האדמה באקוודור ממשיך לעלות: עד כה נמנו 272 הרוגים ולפחות 2,500 פצועים ברעש האדמה הקשה שאירע באקוודור בשעה 20:00 בשבת האחרונה, לפי שעון אקוודור.  

רמת הכוננות במדינה הינה המקסימאלית, וכוחות החילוץ, ההצלה והחירום ממשיכים בפעילותם לאיתור נפגעים וחילוצם.

רעידת האדמה הייתה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר, ולאחריה נרשמו עוד למעלה מ-150 רעידות משנה. רעידות המשנה הגבירו את עצמת הטרגדיה ואת היקף הקרבנות באזור הרעש. אזורים נרחבים במדינה עדיין מנותקים מחשמל ומאינטרנט.

כלי התקשורת המקומיים דווחו כי מהלך הרעש נפרץ כלא וממנו נמלטו 180 אסירים. רובם טרם אותרו. עוד דווח על מקרי ביזה רבים במוקדי הרעש.

ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי לא ידוע על נפגעים ישראליים. שליח חב"ד במקום, הרב רותם, סיפר כי הרעידה התרחשה כאשר הם היו בעיצומה של סעודה שלישית. "היינו באמצע סעודה שלישית, כשהשולחן התחיל לרעוד והבניין החל לרקוד. אנו מתגוררים בקומה השישית, הרצפה ממש הזדעזעה למשך דקה", תיאר הרב בראיונות לכלי תקשורת בישראל.

"זה היה מפחיד. לא פעם ראשונה שאנחנו נתקלים ברעידת אדמה אבל כזו חזקה עוד לא הייתה. אנחנו כעשרה בבית כולל תינוק שנולד לפני שבועיים", סיפר הרב. "אספנו את הילדים ואת כל מי שהיה בבית, ויצאנו לחדר המדרגות, תוך שאנו מלמלים הודאה להקב"ה על שהציל אותנו ממוות. מחוץ לבניין אנשים היו בפאניקה וצרחו. כל התמונות בבית התנדנדו, והיו חפצים שעפו ונפלו מהבניינים".

הרב רותם ציין כי המטיילים הישראלים, הנמצאים במדינה, שהו במונטניטה, בעוד שהרעש העיקרי היה באזמרלדה. "חבורת מטיילים התקשרה אלינו. הזמנו את כולם אלינו לסדר פסח ובכלל. אצלנו כל דיכפין זה במלוא מובן המילה. בדרך כלל מגיעים למעלה ממאה חמישים איש, והאווירה משפחתית ונהדרת".

תגיות:רעידת אדמהאקוודור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה