חדשות בארץ

דו"ח האו"ם מתריע: ילדי ישראל - העניים בעולם

דו"ח מיוחד של היוניצ"ף, הארגון העולמי של זכויות הילד מטעם האו"ם, קובע כי ילדי ישראל הם העניים ביותר בעולם המערבי. עוד עולה מהדו"ח, כי הפערים הכלכליים והחברתיים בין ילדים עשירים ועניים בישראל – הם מהגבוהים ביותר בעולם המערבי

אא

דו"ח חסר תקדים של ארגון היוניצ"ף העולמי, המשמש כארגון העולמי של זכויות הילד מטעם האו"ם, חושף ממצאים מרעישים הנוגעים למצב הכלכלי הרעוע שבו חיים ילדים במדינת ישראל.

הדו"ח, שעתיד להתפרסם במלואו מחר (שישי), מובא היום ב"ידיעות אחרונות" בתמצית. לפיו של הדו"ח, ילדי ישראל הם העניים ביותר בעולם המערבי, בהשוואה שנערכה בין 41 מדינות, ואפילו יותר ממדינות הנחשבות פחות מפותחות ממנה, כמו מקסיקו וצ'ילה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

עוד מובא בדו"ח, דירוג של מדינות המערב בשוויון לילדים בתחומים חברתיים וכלכליים, כמו רמת הכנסה, בריאות, רווחה וחינוך, וכן השוואה בין ילדים ממעמד הביניים, המשתייכים לעשירון האמצעי, לבין ילדים החיים מתחת לקו העוני, כלומר בעשירון התחתון.

ממסקנות הדו"ח, עולה כי מלבד העובדה שילדי ישראל כאמור, הם העניים ביותר, למעשה קרוב ל-30% מכלל הילדים בישראל הם עניים(!).

עוד נראה, כי גם הפערים בין רמת החיים של הילדים, המשתייכים לרמות סוציו-אקונומיות שונות, הם גבוהים לאין שיעור.

גם השנה, כבכל שנה, דואג ארגון הידברות לסייע למשפחות נזקקות לקראת החג – ולהעביר להן סל של מצרכי מזון לחג לרווחתן, בזכותכם. מעוניינים לקחת חלק במצוות "קמחא דפסחא"? תרמו ותוכלו להשתתף בהגרלת ענק מיוחדת! חייגו עכשיו ל-073-2221212

תגיות:ענייםפסחקמחא דפסחא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה