חדשות בעולם

אחת ולתמיד: האם הירח יהפוך לירוק ב-20 לאפריל?

שמועות שהופצו באינטרנט לאחרונה, מספרות כי בעוד שישה ימים, תתקיים התרחשות נדירה ומוזרה, במהלכה הירח ישנה את צבעו ויהפוך לירוק למשך יממה שלמה. ומה לנאס"א יש לומר על כך?

אא

הציוץ שרץ ברשת (צילום: Peter Devine)הציוץ שרץ ברשת (צילום: Peter Devine)

תיאוריה שרצה לאחרונה ברשת וצוברת תאוצה, מספרת על כך שב-20 לאפריל (למניינם), עתיד הירח להפוך ליממה שלמה, את צבעו לירוק. הסיבה: מפגש של הירח עם הכוכב אוראנוס, שהוא כמעין קרחון עצום בגווני כחול-ירוק, הודות לגז המתאן שבאטמוספרה, שבהשפעת קרבתו אל הירח, יגרום לו לזהור בגוון ירקרק.

באחד האתרים בה פורסמה השמועה, אף הגדילו לעשות ופרסמו תמונה של הירח, שעברה ליטוש, ולצידה הכיתוב: "שריינו את המועד - 29 במאי, 2016. ירח ירוק ראשון מאז 1847". לאחר מכן התמונה נמחקה, ועימה גם התאריך שנקבע, ושונה בהמשך ל-20 באפריל. באתר אחר אף נכתב, כי מדובר בתופעה שתתרחש בפעם הראשונה מזה 420 שנה בשמיים.

ומה יש לנאס"א לומר על כך? בארגון החלל כבר מיהרו להפריך את השמועה בכל מכל. למעשה, נראה שאין זו הפעם הראשונה שהארגון נאלץ להפריך שמועות שונות הנוגעות לירח. רק בשנה שעברה, פורסמה שמועה שהלחיצה רבים, שטענה כי אסטרואיד ענק צפוי להתנגש בכדור הארץ בספטמבר 2015 (למניינם), ונאס"א נאלצה להתייחס לטענה המלחיצה ולהפריך אותה, לרווחת הציבור. מסקנה? אל תאמינו לכל מה שאתם קוראים באינטרנט...

תגיות:נאס"אירחשמועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה