חדשות בארץ

קצין בכיר חושף: חשש להסלמה במצב הביטחוני לקראת פסח

למרות ההפוגה האחרונה והרגיעה המסתמנת במצב הביטחוני, קצין בכיר בפיקוד מרכז טוען כי מדובר ב"הפוגה לא יציבה" ואף מתריע מפני פיגועים נוספים. בשל החשש, יתוגברו אזורים שונים ביהודה ושומרון, בידי 21 גדודים

אא

החודש האחרון, בחסדי שמים, היה אמנם רגוע במיוחד, אולם קצין בכיר בפיקוד מרכז חושף היום כי להערכת צה"ל מדובר בהפוגה שנמצאת על זמן שאול. הקצין, אף הגדיר את ההפוגה האחרונה בשיחה עם אתר וואלה, כ"הפוגה לא יציבה", וחשף כי כוחות צה"ל ממשיכים לקבל כל העת התרעות על פיגועים מתוכננים של מחבלים בודדים ושל כאלה המוסתים בידי ארגוני טרור, ובראשם ארגון החמאס.

לדברי הקצין, "אנחנו נערכים להסלמה משמעותית בתקופת החגים". הלה אף הוסיף כי "אנחנו רואים את המשך ההתרעות של מפגעים בודדים ומתכוננים להתפרצות נוספת". על רקע האווירה הנפיצה ובמסגרת היערכות מיוחדת להסלמה "יתוגבר אזור יהודה ושומרון בגדודים נוספים בחג הפסח, ביום העצמאות ובחג הרמדאן". לדברי הקצין, "החשש הוא מהסתה סביב הר הבית וירושלים שתחזור על עצמה כמו בתחילת ההתקוממות הנוכחית".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

משכך, יתוגברו אזורים שונים ביהודה ושומרון בידי 21 גדודים.

כזכור, מתחילת שנת 2016 הלועזית, התרחשו 664 פיגועי אבנים לעבר אזרחים, 484 הפרות סדר פלסטיניות, 79 מקרים של השלכת בקבוקי תבערה לעבר אזרחים, ו-48 אירועי טרור. בחודש מרץ התרחשו 17 אירועי טרור.

כמו כן, בחסדי שמיים, במשך חצי השנה האחרונה חשף השב"כ הישראלי 57 התארגנויות של תשתיות טרור, בהם עשרה מקרים שתוכננו חטיפות של אזרחים וחיילים, וארבעה מקרים שבהם נחשפו מעבדות חבלה, בהם הכינו חגורות נפץ למחבלים.

יחד עם זאת, כאמור, בחודש האחרון נצפתה גם ירידה משמעותית באירועים באזור יהודה ושומרון, אולם הציבור נדרש להישאר זהיר וערני ולדווח על כל אדם או חפץ חשוד שהוא נתקל בו.

תגיות:צה"להסלמהגל טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה