ונשמרתם

הרב דוד יוסף: "חייבים ללמד את הילדים זהירות בדרכים"

במהלך שיעורו השבועי, קרא הרב דוד יוסף להורים ומחנכים להקפיד על לימוד של הילדים בנושא בטיחות בדרכים. הסיבה: תקופת בין הזמנים המתקרבת, המצריכה זהירות יתירה, ואסון שהתרחש לאחרונה, במהלכו נהרג ילד בן 9 בתאונת דרכים

אא

בדרשה שנשא השבוע הגאון הרב דיד יוסף שליט"א, במהלך שיעורו השבועי בבית הכנסת יחווה דעת, קרא הרב למנהלי מוסדות ולהורים לשים את הדגש עם הילדים על לימודי זהירות בדרכים, טרם היציאה לחופשת בין הזמנים הקרובה.

זאת, לאור האסון הקשה שהתרחש לאחרונה, במהלכו נהרג ילד כבן 9 מפגיעת אוטובוס ברחוב שמואל הנביא שבירושלים.

הרב דוד יוסף (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)הרב דוד יוסף (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)

בדברים אלו, אף בחר לפתוח את שיעורו, באמרו כי "שמענו על התאונה המזעזעת ברחוב שמואל הנביא, ילד בן 9 - תלמיד תלמוד תורה, נהרג בתאונה. אנחנו כולנו כואבים ומתפללים לעילוי נשמתו".

עוד הוסיף הרב כאמור, וקרא להקפיד על לימוד והגדלת המודעות לנושא זהירות בדרכים. "יש כאן הרבה לקח לכולנו כמה צריך להיזהר", הסביר הרב, "במיוחד בימי בין הזמנים, להימנע מכל מיני סכנות. כמה חייבים אנחנו ללמד את הילדים שלנו, ממש חייבים, בכל ענייני זהירות בדרכים".

(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)

כמו כן התבטא ואמר כי "אצלנו ב'רשת החינוך' הכנסנו את זה כתוכנית לימודים של חובה ממש, בכל הכוח, להכניס ולשנן ולחזור. השיקול דעת של ילד הוא שונה משל מבוגר, צריך להכניס להם בראש כמה שיותר את הנושא של זהירות בדרכים".

לדבריו של הרב, הנושא מקבל משנה תוקף, שעה שאנו נכנסים לתקופת חופשת בין הזמנים של פסח, במהלכה אנו שומעים מדי שנה לא אחת, על אסונות ופציעות של בחורי ישיבות במהלך טיולים הנערכים בתקופה זו. "לצערנו אין בין הזמנים שאנחנו לא שומעים על אסונות של בחורי ישיבות. נכון, צריך לנוח ולהחליף כוחות, אבל כמה שכל אחד יכול להשתדל ולהימנע מלהכניס עצמו אפילו מספק ספיקא של סכנה, צריך להיזהר".

תגיות:הרב דוד יוסףזהירות בדרכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה