חדשות בארץ

לראשונה: אושרה הקמת תחנת חשמל בגדה הפלסטינית

נתניהו אישר היום את הקמתה של תחנת כח פלסטינית באזור התעשייה של ג'נין, שתספק חשמל לשוק הפלסטיני, ואמורה לחסוך עשרות מיליוני דולרים וליצור מאות מקומות עבודה חדשים

אא

היום אושרה הקמתה של תחנת כח פלסטינית ראשונה, שצפויה לקום בגדה המערבית, באזור התעשיה של ג'נין, ובסמוך למעבר גלבוע (המכונה גם ג'למה). האישור, ניתן לאור בקשה שהגיעה ללשכת ראש הממשלה, זאת בשל בעיות באספקת והובלת החשמל מתחנת הכח הנוכחית בחדרה, של חברת החשמל הישראלית.

נכון להיום, תחנת הכח הישראלית אמנם כבר מספקת לרשות הפלסטינית יכול הספקה מקסימלית של 1,000 מגה וואט, אולם הביקוש הפלסטיני גובר.

לאחר שתושלם בנייתה, שלפי הערכות צפויה להיארך כארבע שנים, אמורה תחנת הכח הפלסטינית לספק כ-450 מגה וואט לשוק הפלסטיני.

בעלותה של התחנה לא תהיה של ישראל, אלא בעלות ציבורית ופרטית, המשותפת לקרן ההשקעות הפלסטינית, בשיתוף עם גורמים פרטיים, ובהם בנק פלסטין ועוד.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

בקרוב, יוצא מכרז לבניית התחנה, בו צפויה להשתתף גם חברת החשמל הישראלית. עבור הפלסטינים, מדובר בהטבה של ממש, שכן משמעותה הכלכלית של התחנה החדשה היא ייצור חשמל זול יותר, שצפוי לחסוך לפלסטינים כ-40 מליון דולרים בשנה. בנוסף, גם מבחינה תעסוקתית, התחנה תוסיף באופן ישיר ועקיף כאלף משרות חדשות לשוק העבודה הפלסטיני. כמו כן, ההכנסות עבור הרשות הפלסטינית של מיסים מהקמת התחנה, צפויות לעמוד על כמה מאות מיליוני דולרים בשנה.

בעתיד, מביעה הרשות רצון להקים תחנת כח נוספת בדרום הגדה, באזור חברון, שתהיה קטנה מזו שצפויה להיבנות בג'נין.

מיחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים, נמסר בתגובה להחלטה, כי "בהתאם לאישור עקרוני שניתן מהדרג המדיני, מובילה היחידה עבודת מטה אל מול משרדי הממשלה הישראליים הרלוונטיים והרשות הפלסטינית לבחינת המשמעויות וההשלכות של הקמת תחנת הכוח באזור התעשייה ג'נין".

תגיות:תחנת חשמלגדה הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה