סיפורים אישיים

בפעם הראשונה: אסף אמדורסקי מדבר על ההתחזקות

בראיון שהעניק אסף אמדורסקי, סיפר הזמר כי הוא נמצא בסוג של תהליך התקרבות לדת, הכולל שמירת שבת, לימוד גמרא, ועוד. "אני לא רוצה להרגיש מאוים מזה שאני רוצה לשמור שבת. לא רוצה להרגיש מאוים מעצם זה שאני יהודי"

אסף אמדורסקי (צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90)אסף אמדורסקי (צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90)
אא

מרגש: בראיון שהעניק אסף אמדורסקי למוסף '7 לילות' האחרון, סיפר הזמר על סוג של תהליך רוחני אותו הוא עובר, אם כי נמנע מלציין מפורשות את המילה 'התחזקות'. אמדורסקי סיפר כי הוא אינו מופיע בשבתות, הוא עורך קידוש בערב שבת ואף לומד גמרא. "אני שייך לעם היהודי, לעם ישראל. זמרים נוצרים לא מתביישים להביא את הכומר לחתונה. למה שאני אתבייש להביא רב? אני רוחש כבוד נוסף לאדם שמחבק את המקורות שלו", אמר. 

אמדורסקי הוסיף וסיפר, כי אמנם הוריו מגיעים מרקע דתי (התחנכו בחינוך זה), אך התוודה ואמר כי אביו מעולם לא לקח אותו לבית הכנסת, וכי הוא מעולם לא ראה אותו עורך קידוש. "החלל הזה נכפה עליי, ואני מורד בגזירה הזו: כבר בימי חמישי אני חושב על השבת. אני חייב להצטייד בחלה, ויהיה לי יין כשר בבית, שאוכל לברך עליו - מה שלא ראיתי מעולם את אבי עושה. אני מגביה כוס, מברך על היין והחלה ושומט כל מלאכה".

עוד הוסיף אמדורסקי וסיפר, כי בשאר ימות השבוע הוא מקפיד ללמוד חומש וגמרא ביחד עם החברותא שלו. כשנשאל אם הוא לומד עם הזמר אביתר בנאי, אמר אמדורסקי: "אביתר הוא חבר ותיק, והקשר בינינו לאורך השנים התהדק, נפרם והתהדק מחדש. הוא בשבילי אמן ואדם מאוד מעורר השראה. לצערי, בחברות אני לא נפגש איתו מספיק כפי שהייתי מייחל לעצמי, במוזיקה עוד פחות ובלימוד תורה עוד פחות בריבוע".

על העניין שניצת בו 'פתאום' ללמוד תורה, מסביר אמדורסקי ואומר כי היה זה לפני כמה שנים. "סיפרתי לחבר שחזר בתשובה, ואמרתי לו שאולי אלמד צרפתית ואולי תורה. הוא אמר לי: 'אם תרצה ללמוד תורה, אני אתנפל על זה כמו פנתר. במשך תקופה נפגשנו אחת לשבוע, ולמדנו את הפרשה".

כשנשאל האם הוא מגדיר את התהליך שלו כסוג של 'התחזקות' - סירב אמדורסקי לנקוב במילה זו, ותחת זאת אמר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים: "הדברים האלה לא קורים בן לילה. אני כבר כמה שנים במקום הזה, אני לא יודע איפה אהיה מחר. אני נראה לך דוס במיוחד? למה זו צריכה להיות החרדה שלך, מה אני בחרתי ללמוד? בחודשיים האחרונים אני לומד גמרא. מה זה עניינך? זה ענייני!".

ומה באשר לביקורות? נדמה שלאמדורסקי לא ממש אכפת כיצד תגיב הסביבה לתהליך האישי שלו.  "אני הרבה יותר איתן מול הביקורות. אני לא רוצה להרגיש מאוים מזה שאני רוצה לשמור שבת. לא רוצה להרגיש מאויים מעצם זה שאני יהודי", ועם זאת, כשזה מגיע למוזיקה- הוא עדיין לא צופה שינוי מהפכני כל כך. "נראה לי מוגזם לפצוח באלבום זמירות שבת, כאלבום הבא", אמר. 

תגיות:התחזקותסלבאסף אמדורסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה