חדשות בארץ

התכנית: פיגוע ירי ליד קניון מלחה

כתב אישום הוגש הבוקר נגד פלסטיני שסייע בתכנון פיגוע ירי ליד קניון מלחה

אא

הבוקר (חמישי) הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד פלסטיני, שלקח חלק בתכנון פיגוע סמוך לקניון מלחה.

המחבל, עבד אלמועטי אבו סנינה, בן 22 מכפר עקב, נכלא ביולי האחרון, ביחד עם פלסטיני נוסף בשם צובח. במהלך שהותם המשותפת בכלא, סיפר צובח לאבו סנינה כי הוא מתכנן לבצע פיגוע בירושלים. צובח הציע לאבו סנינה להצטרף אליו. אבו סנינה נענה, והשניים סיכמו כי יצרו קשר אחד עם השני לאחר שישתחררו.

במהלך חודש פברואר 2016, מיד עם שחרורם, נפגשו השניים בבית קפה ברמאללה. במהלך הפגישה תיאר צובח לאבו סנינה את תוכניתו לבצע פיגוע ירי נגד כוחות ביטחון בסמוך לקניון מלחה בירושלים.

היעד. אזור קניון מלחה (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)היעד. אזור קניון מלחה (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)

התוכנית נקבעה לאחד מימי חמישי אחר הצהריים, כיוון שצובח סבר שבזמן זה נמצאים במקום מספר רב של חיילים היוצאים לחופשת סוף השבוע. צובח תכנן ללבוש מדי צה"ל בזמן הפיגוע, על מנת להיטמע בתוך החיילים, ולגרום לפגיעות רבות יותר.

תפקידו של אבו סנינה היה לצלם סרטון באזור מלחה, באחד מימי חמישי אחר הצהריים. על הסרטון לכלול את המתרחש בתחנות הסעה, בכניסות לקניון ובכביש הסמוך. על ידי עיון בסרטון תכנן צובח לתכנן את הפיגוע ולהעריך את כמות החיילים. אבו סנינה הסכים לצלם את הסרטון, אך נעצר על ידי המשטרה בטרם הספיק לצלם את הצילומים בפועל.

כתב האישום שהוגש היום נגד אבו סנינה כולל האשמה של קשירת קשר לביצוע פשע. הפרקליטות מבקשת לעצור אותו עד לתום ההליכים נגדו.

תגיות:מחבליםפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה