חדשות בארץ

סנדרס: "ישראל הרגה 10,000 אזרחים חפים מפשע"

הדמוקרטי ברני סנדרס, התבטא בראיון ואמר כי ישראל הרגה בזמן מבצע "צוק איתן" יותר מ-10,000 חפים מפשע

אא

אמש (רביעי) פורסם בארה"ב ראיון שערך ה"ניו יורק דיילי ניוז" עם ברני סנדרס, המתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. במהלך הראיון אמר סנדרס שישראל הרגה במבצע "צוק איתן" יותר מ-10,000 חפים מפשע, מספר גבוה בהרבה מהנתון האמיתי.

בין היתר, נשאל סנדרס האם הוא תומך בניסיון של ההנהגה הפלסטינית לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי על פשעי מלחמה. הוא השיב בשלילה, והמשיך בהתייחסות למבצע צוק איתן: "שמישהו יעזור לי כאן, כי אני לא זוכר את זה", אמר סנדרס. "יותר מ-10,000 אנשים חפים מפשע נהרגו בעזה. האם זה לא נכון?"

ברני סנדרסברני סנדרס

כשהמראיין אמר לסנטור כי לטעמו נקב במספר גבוה מדי, סנדרס השיב: "אין לי את המספר המדויק, אבל אני חושב שזה יותר מ-10,000. לפי הבנתי, הרבה בתי מגורים שוטחו. בתי חולים, אני חושב, שהופצצו. אז כן, אני מאמין שישראל השתמשה בכוח ללא הבחנה".

דו"ח האו"ם על מבצע צוק איתן קובע כי 2,251 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל, מתוכם 1,462 אזרחים. על פי הנתונים של צה"ל, במלחמה נהרגו 2,125 פלסטינים, בהם לפחות 761 אזרחים. יצוין כי האזרחים הפלסטינים שנהרגו במהלך המלחמה, הם אזרחים ששימוש כמגן אנושי עבור מחבלי חמאס. בנוסף, חמאס השתמש בבתי ספר ובבתי חולים לאחסון תחמושת ולשיגורים, על מנת למנוע מישראל להפציצם.

הליגה למניעת השמצה בארצות הברית דרשה הלילה מסנדרס לחזור בו מדבריו. ג'ונתן גרינבלד, יו"ר הארגון היהודי, אמר כי "אפילו המספר הגבוה ביותר שהפיץ החמאס אחרי המלחמה לא מגיע לנתון כזה".

 

תגיות:ברני סנדרסצוק איתןפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה