גרפולוגיה

מה אומר העץ שלי על מקצוע מתאים?

הגרפולוגית עפרה הר כסף מייעצת לפונה שלא אוהבת את העבודה הנוכחית שלה, ורוצה לשנות כיוון מקצועי

אא

לגרפולוגית שלום.

מלווה אותי התלבטות ארוכה בתחום המקצועי. למדתי מקצוע, ובו אני עוסקת. אין לי סיפוק ולא חשק לצאת לעבודה.  האם אפשר לראות לפי ציור עץ באיזה מקצוע עדיף לי לעסוק?

אני כותבת בימין, בת 28, נ+3.

* * *

מה שקורה לך מאפיין הרבה מאלה שהתאימו את המקצוע לכישרונות אבל ש"שכחו" שיש גם אופי עם נטיות העלולות לחבל בסיפוק או בהצלחה. זו הסיבה שמבחנים מסוימים אינם מספקים, כשמדובר באיתור תחום העיסוק המתאים. צריך לראות מכלול, למצוא מה הדבר היותר טבעי לאותו אדם, על מנת למנוע שחיקה מוקדמת כמו שקורה לך. שחיקה בעבודה היא לא בעיה שולית. עובד שחוק, מדוכדך גם מעבר לשעות העבודה. מצב הרוח הירוד והדיכאון, משפיעים בסופו של דבר על כל מערכות היחסים וחינוך הילדים.

השאלה היא איך להתאים מקצוע שייקח בחשבון את המכלול, שימצא מה חשוב לנבחן, מה נותן לו הנעה ואתגר מפרים.

לדוגמא - אדם המונע מאידיאל גדול, צריך מקצוע ערכי. אדם אחר הינו הרפתקן אינדיווידואליסט ועצמאי מכדי להשתלב בצוות הדוק, או לשבת מול מחשב שעות מדי יום. חברו, מתוכנן בהקפדה בלתי מתגמשת וצריך עיסוק בו אין הפתעות והכל מוגדר.

ציור העץציור העץ

יותר מזה, ישנם מקצועות בהם הדרישות בלימודים שונות מהעבודה בשטח. לדוגמא, לא כל מי שהצליחה בחלק התיאורטי בלימודי סיעוד תצליח גם בעבודה. אם קשה לה עם חישוב מינונים ובמשמרת לילה היא נאבקת בשעון ביולוגי ומנומנמת מדי, ומתקשה להסתדר עם משפחות מתוחות ומרגיזות, היא לא תהנה בעבודה למרות הציונים הגבוהים בלימודים התיאורטיים.

לדוגמאות אין סוף, והכלל הוא שצריך להכיר את מכלול האישיות בכדי להתאים עיסוק. בגרפולוגיה קיימות מספר שיטות וגישות להתאמת מקצוע, חלקן אפקטיביות ביותר.

פירות העץ שלך צבועים בלחץ, ומספרים על התסכול הכרוך במיצוי העצמי.

העץ שלך ממוקם שמאלה מהמרכז ומעיד על נטייתך להפנמה. הצמרת נוטה אל אותו הכיוון של הזהות העצמית, וזוויות רבות מאפיינות את ציורך. בצמרת אין פתח. כל אלה, מעידים על הפנמה. לכן, מקצוע הדורש תקשורת רבה ומילולית, יכביד עליך. גם עיסוק הדורש שכנוע וערמה רחוק ממך מאד.

לא ציינת מהו תחום העיסוק שלך, אבל נראה שתרגישי נח בסביבת עבודה שאינה דורשת חשיפה אישית גבוהה. לפי כתב ידך והציור יחד עולה שתפקיד מוגדר וצפוי שמרכיב יחסי האנוש בו לא דומיננטי, יתאים לך.

החלטה סופית על מקצוע בלתי אפשרית במדור כזה, כי האבחון לא מספיק מקיף, אבל כיוון – אפשר לתת.

המעוניינים באבחון ופרסום מוזמנים לצייר את העץ שלהם, בעזרת עט כדורי פשוט, על משטח ישר וחלק. על דף נפרד יש לכתוב את שאלתכם, גילכם ומה היא היד הכותבת -ימנית או שמאלית. כדאי להשאיר גם מספר טלפון לבירורים. את שני הדפים יש לשלוח לפקס 15326528427 או לסרוק ולשלוח למייל של הגרפולוגית עפרה הר כסף, מנהלת מכון "קו נקודה  KAVNEKUDA1@GMAIL.COM "

המדור יתפרסם אחת לשבועיים, כך שאין התחייבות לפרסם כל פניה.

תגיות:גרפולוגיהמקצוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה