סמארטפונים ואינטרנט

ניו ג’רזי: אין להשתמש בסמארטפון בעת הליכה

הצעת חוק בניו ג'רזי מציעה קנס ואף מעצר למי שמשתמש בסמארטפון בעת הליכה. הקשר המצמרר בין הסמארטפון לתאונות הדרכים הקטלניות

  • י"ט אדר ב' התשע"ו
אא

הולכי רגל? אל תשתמשו בסמארטפון בהליכה: בניו ג'רזי, עלתה לאחרונה הצעת חוק, האוסרת על שימוש בסמארטפון תוך כדי הליכה, ומציעה להשתמש בדיבורית. על פי ההצעה, יוטל קנס של 50 דולר למי שילך תוך כדי שימוש בסמארטפון, או מעצר של עד 15 ימים.

ב"ניו יורק פוסט" צוין שמעל 11,000 בני אדם נפגעו כתוצאה מחוסר תשומת לב בהליכה ברחוב. מגישת הצעת החוק הסבירה כי "בדיוק כמו נהג שמרוכז בסמארטפון מהווה סכנה לעצמו ולסביבה, כך גם הולכי רגל".

יצוין, כי לפני כארבע שנים הוגשה בישראל הצעת חוק, האוסרת שימוש בטלפון נייד או באוזניות במעבר חצייה. עוד הוצע כי יוטל קנס של מאות שקלים למי שיעבור על החוק. החוק לא התקדם בשנים האחרונות.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

הקטל הנורא בדרכים קשור באופן ישיר להיסח הדעת של נהגים בעקבות הסמארטפונים. גם הולכי רגל חשופים לסכנות בדרך, כאשר דעתם מוסחת. מתחילת השנה הנוכחית נהרגו בכבישי ישראל ארבעים ושישה בני אדם. על פי נתונים שהוצגו בדיון מיוחד שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת בחודש שעבר בנושא תאונות הדרכים, במהלך השנתיים האחרונות נהרגו בתאונות 676 אנשים.

משטרת התנועה תולה את הסיבה לעלייה המדאיגה בתאונות בעיקר בשימוש בסמארטפונים במהלך נהיגה. לטענת בוחני התנועה, קרוב ל-50% מהתאונות הקטלניות, שגבו את חייהם של 79 אנשים וגרמו לפציעתם הקשה של 315 אנשים נוספים, נגרמו באופן ישיר מהיסח דעת בעיקר עקב שימוש בסלולרי.

תגיות:ניו ג'רזיסמארטפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה