חדשות בעולם

דיווח: דאעש מתכנן פיגוע בגני ילדים יהודים בטורקיה

היעד המרכזי למתקפה הוא בית הכנסת ביוגלו באיסטנבול, שבו נמצא גם מתחם קהילתי ובית ספר

אא

אמש (שני) דווח ברשת "סקיי ניוז" הבריטית, מפי גורמים ביטחוניים בטורקיה, כי על פי מידע מודיעיני, ארגון הטרור דאעש מתכנן להוציא לפועל פיגועים בגני ילדים יהודיים באיסטנבול. עוד דווח כי בשם גורמי המודיעין, כי ננקטים צעדים בטחוניים מרחיקי לכת על מנת למנוע את הפיגועים.

המידע נמסר על ידי שישה פעילי דאעש, שנעצרו בעיר גזיאנטפ שבדרום טורקיה בשבוע שעבר.  היעד המרכזי למתקפה הוא בית הכנסת ביוגלו באיסטנבול, שבו נמצא גם מתחם קהילתי ובית ספר.

גורמים המודיעין הוסיפו כי לנוכח נסיבות אלו, ננקטים צעדים יוצאי דופן להגברת האבטחה בקרב הקהילות היהודיות, וכי המשטרה נערכה, והיא ברמת כוננות גבוהה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

כזכור, אתמול (שני) הודיע המטה ללוחמה בטרור על החמרת אזהרת המסע לטורקיה, ועל העלאת האזהרה לדרגה אחת לפני הגבוהה ביותר. הסכנה לחיי ישראלים בטורקיה מוגדרת עתה "איום ממשי גבוה".

משמעות האזהרה היא קריאה רשמית לאזרחי ישראל להימנע מביקור במדינה המוסלמית, ולשוהים בה לצאת בהקדם האפשרי.

במטה ללוחמה בטרור מסבירים כי "הפיגוע הקטלני במרכז איסטנבול, ביום שבת, בו נפגעה קבוצת תיירים ישראלים, שב וממחיש את האיום הגבוה בטורקיה מצד גורמי המדינה האסלאמית לפגיעה ביעדי תיירות, ומוכיח יכולות גבוהות למימוש פיגועים נוספים. תשתיות הטרור במדינה ממשיכות לקדם פיגועים נוספים לפגיעה ביעדי תיירות ברחבי טורקיה, בכללם תיירים ישראלים".

 

תגיות:טוריקהפיגועיםדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה