חדשות בארץ

באישון לילה: חוק השקיות אושר בכנסת

מליאת הכנסת אישרה הלילה את "חוק השקיות", הקובע כי כל שקית ברשתות השיווק תעלה 10 אגורות

אא

ב-1 לינואר 2017 ייכנס לתוקפו חוק השקיות: הלילה (שלישי) אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד פעמיות. עלפי החוק, כל שקית ברשתות השיווק תעלה לצרכן 10 אגורות, ותיאסר חלוקה בחינם.

בנוסף, על פי החוק החדש, כל בעל עסק יחויב לציין בחשבונית לצרכן את מספר השקיות שמכר ואת מחירן. כמו כן, עליו לקיים רישום מפורט ולהגיש דו"ח רבעוני ושנתי, המפרטים את מספר השקיות שמכר. הקנס על אי קיום אחת מההוראות הנ"ל הוא 29,000 שקלים. הקנס יוכפל כאשר מדובר בתאגיד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בישראל, שקיות נשיאה חד-פעמיות הנמסרות לציבור בעת רכישת מצרכים, חינם ובלא הגבלה, הופכות לפסולת בסמוך לאחר הרכישה, ויוצרות מגוון של בעיות סביבתיות שיפורטו להלן. השימוש העודף בשקיות אלה הפך לחלק בלתי נפרד מהרגלי הקנייה של מוצרי צריכה הן בקרב ציבור הצרכנים והן בקרב הקמעונאים המספקים את השקיות. חלוקת שקיות הנשיאה החד-פעמיות בדרך זו יוצרת כמות גדולה ועודפת של פסולת, שאינה מתפרקת במשך מאות שנים, מזהמת את הסביבה, את השטחים הפתוחים ואת הסביבה הימית העולמית".

ח"כ אורי מקלב, שהגיש את הצעת החוק בשמו של ח"כ דודי אמסלם, ציין כי "השימוש בשקיות חד פעמיות בישראל עומד על 274 שקיות לנפש לשנה, מעל 2 מיליארד שקיות בשנה בסך הכל". מקלב הוסיף כי "מדובר בהצעה שתשפיע על כל אחד מאתנו ויש לה חשיבות לא רק לצמצום הפסולת אלא חשיבות חינוכית ממעלה ראשונה".

הצעת החוק אושרה בקריאה שניה ושלישית ברוב של 44 חברי כנסת בעד ו-0 מתנגדים.

תגיות:איכות הסביבהשקיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה