הורים וילדים

10 עובדות מזעזעות על טלטול תינוקות

מה נחשב ל'טלטול', מה קורה לגוף התינוק כשמטלטלים אותו, מי הם ה'מטלטלים' הנורמטיביים וממה צריך להימנע כדי לא להגיע למצב הנוראי הזה? הנה כמה נקודות שחשוב שתדעו, בין אם אתם הורים ובין אם לאו

אא

1. טלטול תינוקות מוגדר בעגה המקצועית כהפעלת כוח רב על גוף התינוק, ונענוע גופו משני צדיו - בצורה חזקה ובלתי נשלטת, בעוד ראשו של התינוק נע בצורה מהירה קדימה ואחורה.  

2. היות ואיברי התינוק באזור המוח (העיניים ושאר האיברים) אינם חזקים ומקובעים דיים, תנועה מהירה זו עלולה לגרום להיחבטות העצמות בדפנות הגולגולת ולקריעת כלי דם - דבר שיביא עמו שטפי דם באזור הפנים ובית השחי, ועלול אף לגרום לנזק מוחי בלתי הפיך ולמוות. 

3. ברוב מקרי הטלטול, לא הייתה למטלטל כוונה לפגוע בתינוק. הוא עשה זאת משום שחש חוסר אונים נוכח בכיו של התינוק, ותו לא. 

4. ברוב המקרים מדובר בסדרה של טלטולים ולא בטלטול יחיד. לכן, גם אם הטלטול לא הסתיים במוות - הוא משאיר חותם עצוב על התינוק: פגיעות נוירולוגיות שעשויות להביא לפיגור, הפרעות במוטוריקה, עיוורון, דימומים ברשתית של העין, שברים באיברים פנימיים ובצלעות, דימומים פנימיים ושטפי דם חיצוניים ועוד. 

5. רוב המטלטלים עשו זאת כתוצאה מחוסר מודעות לפעולה זו, ולנזק הרב שהיא עלולה לגרום לתינוק. 

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

6. תינוקות רגישים לטלטול כיוון שכלי הדם שלהם עדינים, ומסת הגוף שלהם קטנה. לכן, כל תנועה שאנחנו עושים כשהם בידינו, גם אם היא לא מאוד חזקה בעינינו - היא יכולה להיות משמעותית והרת גורל עבור התינוק. 

7. לדברי רופאים - גם תנועה של זריקת ילד באוויר ותפיסתו בחזרה, ותנועה מואצת שעושים כדי להרגיע את התינוק - מוגדרות כטלטול. אז אמנם לא צריך להפסיק עם כל תנועה שאנחנו עושים, אבל חשוב להיות מודעים לעצמנו ולעוצמה שאנחנו מפעילים על התינוק, שיכולה להסתיים חלילה אחרת לגמרי, ממה שחשבנו. 

8. מסקרים שנעשו בארה"ב עולה כי 70 אחוזים מהמטלטלים - הינם גברים. 

9. מחקרים שבדקו את סף התסכול של גברים לעומת נשים הגיעו למסקנה כי גברים ניחנו בסף תסכול נמוך פי כמה מהנשים, וכהורים - הם תמיד יחפשו את הדרך המהירה והקלה ביותר, להרגיע את התינוק כשהוא בוכה. אם מוסיפים לזה את העייפות - התוצאה יכולה להיות איבוד עשתונות ופגיעה בלתי מכוונת בתינוק. 

10. מנתוני המועצה לשלום הילד, בישראל מדווחים מדי שנה עשרות מקרי מוות של תינוקות, כתוצאה מטלטול מסיבי. ברוב המקרים גיל התינוק אינו עולה על 12 חודשים. 

תגיות:תינוקותטלטול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה