בריאות ותזונה

לא רק בפורים. חמש עובדות מדהימות על הפרג

מונע עצירות, מטפל באבנים בכליות ו'מפחיד' את הכולסטרול הרע - חמש עובדות מעניינות במיוחד על הפרג, וגם עובדה נוספת חשובה לא פחות - על החסרונות שלו

אא

הפרג שייך למשפחת הפרגיים, ולו תכונות ריפוי מרגיעות ורבות אך זהירות! יש גם יש לו תופעת לוואי - צריכתו במינונים גבוהים מסוכנת לבריאות, ויכולה להביא אף למוות (מהפרג מייצרים את סמי האופיום והמורפין).

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

גג

 

 

 

אם משתמשים בו בצורה מבוקרת וחכמה, להלן 10 דברים יעילים שבהם יוכל הפרג לעזור:
 
חיזוק העצמות 
 
צריכה של כפית זרעי פרג ביום, תעניק לגופכם את המנה היומית המומלצת של סידן וזרחן, שבין היתר מסייעים בשמירה על בריאות השיניים וחוזקן. כפית אחת ביום גם תסייע בהליך בניית העצמות, ותמנע מגופכם חולאי עצמות ומפרקים שונים כגון אוסטיאופורוזיס. בפרג ישנה מנה אדיבה ומכובדת של מינרל המנגן - שמסייע בהליך בניית חלבון הקולגן, ששומר על על חוזק העצמות ומונע אותן מפני פגיעה. 
 
מניעת כיב קיבה ועצירות 
 
בהיותו עשיר בסיבים תזונתיים - הפרג 'אלוף' בשיפור פעילות מעיים ומניעת עצירות. ממחקרים רבים שנעשו בתחום עולה כי מאכלים שעשירים בסיבים תזונתיים יעילים במיוחד בדיאטות לסוגיהן. 100 גרם פרג ליום תעניק לכם את המנה המומלצת של סיבים תזונתיים. 
 
מניעת אבנים בכליות
 
תופעה זו של היווצרות אבנים בכליות נגרמת כתוצאה ממחסור של סידן בגוף. צריכה של כפית זרעי פרג ביום תספק מנה של 1,500 מיליגרם של סידן, ורק לשם ההשוואה נציין שבמרבית הגבינות שאנו צורכים כיום - כמות הסידן אינה עולה על 500 מיליגרם בלבד. 
 
הפחתת כולסטרול
 
הפרג עתיר בחומצה לינואלית, שבשילוב עם הסיבים התזונתיים יוצרת נוגדן נהדר ללוחמה בכולסטרול רע (המתקרא בלועזית: LDL) ובד בבד, מגביר את הימצאותו של הכולסטרול הטוב (HDL). כמו כן, הסיבים התזונתיים אף מאזנים את רמות האינסולין בדם - עובדה שהיא כשלעצמה מסייעת במיגור הכולסטרול הרע. 
 
לוחמה במחלות לב
 
מחקרים שבוצעו הוכיחו כי הוספת זרעי פרג לארוחות שלנו, בוורסיות שונות - משפרת משמעותית את בריאותו של הלב, ומונעת ממנו ללקות במחלות והתקפים. היות והפרג עוזר בהורדת הכולסטרול הרע (כפי שצויין בסעיף הקודם), ושומר על רמות תקינות של לחץ דם - אוטומטית מצטמצם הסיכוי ללקות במחלות לב שונות, שאלו שני הגורמים העיקריים שגורמים להן. 
 
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה