חדשות בעולם

המחבל הנמלט: נג'ים אל-עשראווי, מהנדס מטעני החבלה

הרשויות בבריסל מנהלות מצוד נרחב אחרי המחבל השלישי - נג'ים אל-עשראווי, בן 25, שנמלט מנמל התעופה

אא

הרשויות הבלגיות אישרו הבוקר (רביעי) כי נג'ים אל-עשראווי, בן 25, הוא החשוד כמחבל השלישי שנמלט מנמל התעופה בבריסל. אל-עשראווי הוא מהנדס מטעני החבלה במתקפת הטרור הרצחנית בפריז בנובמבר האחרון.

אל-עשראווי, שנע ברחבי אירופה תחת השם הבדוי "כיאל סופיאן", הוא המהנדס שכנראה הכין את הפצצות שבהן השתמשו המחבלים בפריז. עם זהותו המזויפת הצליח אל-עשראווי להסתיר, כי עומד נגדו צו מעצר בינלאומי בשל גיוס לוחמים לשורות ארגון דאעש.

המחבלים רגע לפני הפיגוע בבריסל (מצלמת אבטחה)המחבלים רגע לפני הפיגוע בבריסל (מצלמת אבטחה)

יום אחד בלבד לפני מתקפת הטרור הרצחני בבריסל, פרסמה התביעה בבלגיה את שמו כאחד ממעורבי המתקפה בפריז, שעדיין נמלט מהרשויות. כך דווח ב"טלגרף" הבריטי. עוד דווח כי אל-עשראווי נעצר על ידי המשטרה בחודש ספטמבר האחרון, שבועות ספורים לפני המתקפה בפריז, כשהיה ברכב עם מחבלים נוספים, בדרכם מבודפשט לבריסל. השלושה הצליחו לשכנע את השוטרים כי הם תיירים שעושים דרכם לווינה, ושוחררו לדרכם.

שלושה פיצוצים נשמעו אתמול בבריסל. שניים מהם אירעו בשעה 9:00 בנמל התעופה "זבנטם". מצלמות אבטחה מנמל התעופה תיעדו את שלושת המחבלים, כששניים מהם פוצצו עצמם ונהרגו, והשלישי, אל-עשראווי, נמלט מהמקום. כשעה וחצי לאחר מכן, אירע פיצוץ נוסף בקרון ברכבת התחתית ליד תחנה "מאלבאק" הסמוכה לנציבות האיחוד האירופי. 34 אנשים נהרגו, ו-130 נפצעו.

לאחר המתקפה ביצעו כוחות הביטחון בבלגיה שורה ארוכה של פשיטות על בתים ומוסדות. נהג המונית שהסיע את המחבלים לשדה התעופה, זיהה אותם בכלי התקשורת, והעביר למשטרה את כתובת הדירה שלהם. בדירה התגלו מטעני חבלה, חומרים כימיים ודגלים של ארגון "המדינה האיסלאמית", שקיבל אחריות למתקפה. כאמור, מאז אתמול מנהלים כוחות הביטחון הבלגים, בתיאום עם צרפת, מצוד נרחב אחר אל-עשראווי. 

תגיות:מתקפת טרורפיגועבלגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה