חדשות בארץ

17 יהודים מתימן הובאו ארצה במבצע חשאי

17 יהודים, ביניהם הרב סלימאן דהרי - רב הכפר ריידה, עלו אתמול (ב') ארצה במבצע חשאי. "תמיד היה לנו רצון לעלות, הבעיה הייתה הבתים והרכוש. התפשרנו והסכמנו לתת אותם בחצי מחיר, כדי לעלות לארץ הקודש", אמר אחד מהם

אא

17 עולים חדשים מתימן - שמונה מבוגרים ותשעה ילדים - הגיעו אתמול (ב') לארץ, במסגרת מבצע עלייה חשאי ביותר. יחד עמם הביאו העולים ארצה ספר תורה עתיק בן 500 שנה.

כעת הם משוכנים במבני מרכז הקליטה 'נורית', בבאר שבע. אחד מאותם עולים הוא הרב סלימאן דהרי, רב הכפר ריידה בתימן ששימש גם כ'מורי' - מלמד הילדים. הרב התבטא ואמר כי בבוא היום יוריד את המטפחת העוטפת את ראשו. "שם כולם לובשים את זה, אז אני רגיל. בע"ה, פה אני אחליף", אמר הרב בראיון שנעשה עמו ב'חדשות וואלה'. 

כשנשאל מדוע התמהמה לעלות ארצה, השיב הרב כי הרצון לעלות ארצה היה תמיד. "הרי אנחנו יהודים, אבותינו ואבות אבותינו היו יהודים. אך הבעיה הייתה הבתים והנכסים, שרצו לתת לנו עליהם רק חצי מחיר". משהבינו שלא יוכלו לקבל את מלוא הכסף עבור רכושם, החליטו לוותר ולהסתפק בחצי - הכל כדי להגיע אל הארץ הנכספת. עוד הוסיף הרב דהרי וסיפר כי בחודשים האחרונים חוו לא מעט חששות מהמלחמה בין כוחות החות'ים ואל-קאעידה. "אמנם ה' שמר עלינו, אבל היה פחד", אמר. 

לפני ארבעה חודשים הגיע ארצה בעלייה נפרדת, בנו בן ה-14 של דהרי - יעקב, שלומד כיום בישיבה בבני ברק. צפו בגלריית התמונות ממעמד האיחוד המרגש, בשדה התעופה:

הרב סלימן דהרי ובנו יעקב (צילומי מסך)הרב סלימן דהרי ובנו יעקב (צילומי מסך)

תגיות:עולי תימן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה