5 נקודות למחשבה

5 נקודות שאולי לא חשבתם עליהן

אנחנו עסוקים כל כך. אין לנו פנאי לעצור, להתבונן סביבנו, לשאול שאלות מהותיות ולהסיק מסקנות משמעותיות לחיינו. הנה 5 נקודות שאולי לא חשבתם עליהן אריאל כדורי עושה זאת למעננו בפינה החדשה שלפניכם, ומשתף אותנו בחמש נקודות למחשבה

אא

בגד הפלא

האם הייתם מאמינים לי אם הייתי מספר לכם שיש בגד מיוחד, בגד שאם הוא נקרע מיד חוטי הבגד נארגים מחדש בצורה מופתית ואוטומטית, ומתאחים בצורה מושלמת, כך שלא ניתן להבחין בקרע שהיה? יתרה מזאת, הבגד גם גדל עם הלובש ומתאים את עצמו למידותיו החדשות. הייתכן דבר כזה? זה נשמע דמיוני!

אלא שיש בגד שכזה... והוא העור המכסה את גופנו. הוא מתרחב ומתארך לפי הצורך, ובמידה שיש חתך בעור, הוא מחלים בצורה טובה וללא צלקת הנראית לעין וכל זאת בצורה אוטומטית.

האם יתכן שתהליך זה נוצר מעצמו ללא יוצר ומתכנן?

בורא עולם ברחמיו הרבים, הוא שדאג ש"החליפה" שעל גופנו תגדל עמנו ותישאר שלימה באמצעות תהליכים ביולוגיים פנימיים, ע"י התחלקות התאים והתחדשותם באופן אוטומטי ומתמיד. הוא שקבע בגוף מנגנון ריפוי עצמי: מערכת קרישת הדם, המונעת אובדן דם, וכן מערכות המאחות וסוגרות את אזור הקרע.  

אשרינו שזכינו לבורא ומתכנן, שדאג לכל פרט ופרט בעולמנו ובגופנו!

 

אוהבים או שונאים?

אתמול לקחתי את האוטו שלי לאזור חיזמא, ושני בני מיעוטים ניקו לי את הרכב ביסודיות.

פתאום קלטתי שמי שנותן לי שירות הם ערבים! ובכלל, אם נתבונן, ניווכח שהם אלו שבונים לנו בפועל את בנייני המגורים שלנו ואת בתי הכנסת שלנו, והם אף שוטפים לנו את מכוניותינו.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

זוהי תופעה מפתיעה ונוגדת כל הגיון: הערבים, הרוצים לכלות ולהשמיד אותנו, היהודים, ושנוכחותנו בארץ ישראל היא לצנינים בעיניהם - הם אלו שמשרתים אותנו ואף בונים עבורנו את הארץ...

בני מיעוטים המתגוררים במדינות אחרות בעולם גם כן עוסקים בעיסוקים אלו, אבל לא מדובר שם במיעוט עוין, הנותן שירות למי שנחשב בעיניו לאויבו, כפי שקורה אצלנו. זה הרי נוגד כל הגיון בריא! איך זה קורה?

לא יכולתי שלא להיזכר בברכת יצחק אבינו לבנו יעקב:

"יַעַבְדוּךָ עַמִּים וְיִשְׁתַּחֲווּ לְךָ לְאֻמִּים הֱוֵה גְבִיר לְאַחֶיךָ וְיִשְׁתַּחֲווּ לְךָ בְּנֵי אִמֶּךָ" (בראשית כז', כט').

ברכה זו משמשת כנבואה, שעתידה להתקיים בבניו של יעקב, בני ישראל, ומשמעותה היא שהגויים - בני ישמעאל ובני עשו - יעבדו ואף ישרתו את העם היהודי.

מדהים איך מצב שנוגד כל הגיון, אכן מתגשם במציאות לנגד עינינו!

 

"אני מאמין רק למה שאני רואה"

"אני מאמין רק למה שאני רואה... מה שאני לא רואה - לא קיים". כמה פעמים אנו שומעים טענה זו, כשמדובר על האמונה בבורא? אך אין זו אלא טעות גדולה.

גם המדע מוכיח את קיומם של כוחות בטבע, למרות שאינם נראים לעין, וגם לא במיקרוסקופ המשוכלל ביותר.

כוח הכבידה, הוא כוח המשיכה של כדור הארץ, הוכח ע"י אייזק ניוטון במאה ה-17, וכל ילד כבר יודע על קיומו. קרני הרנטגן או קרני X, התגלו במאה ה-19 ע"י וילהלם רנטגן, והם בשימוש יעיל מאוד ברפואה. וכן הלאה - גלי הקול, גלי האור, גלי הרדיו ועוד - הרי אנו יודעים שהם קיימים, ובכל זאת לא ראינו אותם, וגם איננו מצפים לראותם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

גם בלי להיות מדענים אנו יכולים להיווכח בקיומם, על פי התוצרים שלהם או על פי תוצאותיהם. לדוגמה, כל דבר שנופל ארצה מעיד על כוח הכבידה, וכמו כן יכולתנו להלך על פני האדמה, ולא לרחף מעליה. או: הצילום המדויק של מבנה העצמות שלנו, שראינו וקיבלנו במכון הרנטגן, מעיד על קיומם של גלי הרנטגן.

אם כך, חוסר היכולת לראות משהו לא בהכרח מעיד שהדבר עצמו אינו קיים. העולם המופלא שבו אנו חיים - עם כל הקיים בו, עם הכוחות וחוקי הטבע שבו - מעיד על קיומו של בורא שיצר אותו, אם כי איננו יכולים לראותו.

העין שלנו רואה רק את מה שיש לו ביטוי פיזי, אבל אלוקים אינו חומר (אין לו גוף ודמות הגוף) ואינו בר השגה פיזית.

 

ירושלים - למי היא קדושה?

שאלה לי אליכם: האם ירושלים קדושה למוסלמים כפי שהיא קדושה ליהודים?

לפני שתשיבו, ישנן 3 עובדות שחשוב שתכירו:

1. ירושלים מופיעה בקוראן... 0 פעמים! ואילו בתנ"ך היא מוזכרת 667 פעמים! אגב, גם השם "פלסטין" כלל אינו מוזכר.

הר הבית (צילום: shutterstock)הר הבית (צילום: shutterstock)

2. היהודים מתפללים לכיוון ירושלים והר הבית, ואילו המוסלמים מתפללים לכיוון העיר 'מכה' שבערב הסעודית. גם כשהם כורעים בתפילה בירושלים, הם מפנים את גבם ואת אחוריהם לכיוון הר הבית וכיפת הסלע, מקום שהוא לכאורה קדוש עבורם!

3. ירושלים קדושה ליהודים מאז שהוקמה ימי דוד המלך, לפני כ-3,000 שנה. באותה תקופה המוסלמים היו עובדי אלילים, ודת האסלאם כלל לא הייתה קיימת (מוחמד חי לפני כ- 1,400 שנה)

אם כך, מדוע הם באים בדרישות כלפינו בנוגע לירושלים?

 

כשרות הדגים

אתם מסכימים אתי שהאמינות של התנ"ך תתפוגג ברגע שנמצא בו טעות ולו הקטנה ביותר? אבל במשך כ-3,500 שנה ועד היום לא נמצאה ולו טעות אחת! לא התגלה שום ממצא שיכחיש את דברי התורה.

הנה דוגמה: נאמר בתורה "אֶת־זֶה תֹּאכְלוּ מִכֹּל אֲשֶׁר בַּמָּיִם: כֹּל אֲשֶׁר־לוֹ סְנַפִּיר וְקַשְׂקֶשֶׂת תֹּאכֵלוּ" (דברים יד, ט). ובתורה שבעל פה מופיעה הגדרה: "כל שיש לו קשקשת, יש לו סנפיר. ויש שיש לו סנפיר, ואין לו קשקשת" (מסכת נדה פרק ו משנה ט).

נותן התורה מכריז ומגלה חוק טבע הטבוע בבריאה: כל דג או יצור מים אחר, אם יש לו קשקשת, אזי בהכרח ימצא בו סנפיר. אבל אם יש לו סנפיר, אין זה מחייב שתהיה לו קשקשת. 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

כלומר, "כותב התורה", שטען והתחייב על עובדה זו, חייב לשלוט לפחות בכ-75% משטח העולם המהווה מים, להיות בעל ראיית רנטגן כדי להבחין בכל דגי הים בעולם מבעד למים, להכיר את המבנה האנטומי של הדגים ולהתחייב לאמירה שתהיה תקפה לאורך אלפי שנים.

המדהים הוא שכל הדגים ושאר יצורי המים, בין אם הם כבר התגלו בעבר, ובין אם הם מתגלים מפעם לפעם עד עצם היום הזה - כולם ממש ללא יוצא מן הכלל, מתאימים לחוק טבע זה: כל דג במים שיש לו קשקשת - יש לו גם סנפיר.

האם יש מישהו אשר היה יכול לדעת זאת בבטחה, מלבד בורא העולם? המסקנה ההגיונית היא, כי מי שהתחייב באמירה שכזו, הוא בורא עולם, המכיר היטב את כל הנבראים שלו. על כך נכתב "אתה עשית את השמיים... הימים וכל אשר בהם ואתה מחייה את כולם..." (מתוך תפילת שחרית).

תגיות:5 נקודות למחשבהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה