מוסיף המון: הכל על הלימון

יש לו זנים רבים עם הבדלים זעירים ביניהם, המיץ שלו דל קלוריות, משקלו ביחס לגודלו מעיד על איכותו, והוא נחשב לפרי המועיל ביותר בשמירה על הבריאות. קבלו עובדות שלא ידעתם על הפרי הכי חמוץ בסביבה

  • י"א חשון התשע"ד
אא

פורסם באדיבות גאמנון

  1. עץ הלימון הוא עץ ירוק עד ממשפחת ההדרים, המתנשא לגובה 3 מטר. לעץ זנים רבים, עם הבדלים זעירים ביניהם.
  2. במיץ הלימון מעט קלוריות. הוא משדרג טעמם של רטבים, סלטים, משקאות ועוד. המיץ משמש בייצור חומצת לימון. מיץ הלימון אינו נשמר היטב, ולכן יש להשתמש במיץ סחוט טרי.
  3. ככל שהלימון כבד יחסית לגודלו, כך הוא טוב יותר. ככל שהוא צהוב יותר, הלימון בשל וחמוץ יותר.
  4. הלימון נחשב לפרי המועיל ביותר לשמירה על הבריאות. בלימון ממוצע 40% מהצריכה היומית הדרושה של ויטמין C. בקליפת פרי הלימון שמן ארומטי.
  5. מיץ לימון משתן ומגביר הזעה. טוב לשטיפת הפה ולטיפול בדלקת חניכיים ובכיבי-פה, בגירגור. מבהיר את העור, תוך הסרת תאי עור מתים. מעודד יצירת תאי דם לבנים ומחזק את מערכת החיסון.
  6. שתיית מיץ לימון בקביעות מקטינה את הסיכון ללקות בדלקת פרקים, דליות ברגליים, בעיות מחזור הדם וטרשת עורקים. מיץ לימון מסייע בטיפול בברונכיט, שפעת, שיגרון, שחפת, זיבה, מלריה, טיפוס מעיים, ניטרול רעלים נרקוטיים, במיוחד של האופיום. בנוסף שתיית מיץ לימון מסייעת להשתחרר משיהוקים, מקלה על צהבת ומסייעת במצב אי סדירות קצב הלב.
  7. משקה לימון חם עם דבש טוב להצטננות. הוא מועיל לטיפול בקרומים הריריים ומקל על יובש פה וגרון, אגב דרבון פעולת בלוטות הרוק.
  8. הלימון עשיר כאמור בוויטמין C וגם בפיטו-כימיכלים בשם ביו-פלבנואידים אשר נפוצים במשפחת פירות ההדר, ונמצאים בעיקר בליבה ה"בשרית" העסיסית של פירות ההדר (לא במיץ עצמו) ובציפה הלבנה הנמצאת מתחת לקליפה. יתרונם הוא בכך שהם מייעלים את פעולת הוויטמין ה- C בגופנו, כך שגם כמות קטנה של ויטמין C תהיה בעלת השפעה מגנה גבוהה בפני חמצון.
  9.  
תגיות:לימון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה