עובדות ביהדות

על מה כתב הגר"ח קנייבסקי: "מכלה את הנפש והגוף"?

"איסור חמור במאוד מאוד להחזיק ולראות במכשיר האינטרנט והדומים לו, כי לא יימלט בשום אופן שלא ייכשל על ידו באיסורים החמורים ביותר"

אא
במוצאי השבת האחרון נערך כנס מיוחד במרכז הפיס במודיעין עילית, בהשתתפות גדולי התורה. מטרת הכנס הייתה להביע את דעתם של גדולי ישראל נגד האינטרנט הפרוץ.
במהלך הכינוס נשאו דברים הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי אריה פינקל ראש ישיבת מיר בברכפלד וחבר מועצת גדולי התורה, המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר והאב"ד הגאון רבי שלמה זלמן אולמן. בכינוס אף הוקראו מכתביהם של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.
הגאון רבי ישראל זיכרמן הקריא את מכתבו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן: "באתי בזה לחזק בני התורה, המתכנסים לטכס עצות ותחבולות נגד ניסיונות היצר, אשר כבר ידוע שבכל דור יש את הניסיונות שלו, ולדאבוננו, אנו כולנו בפחד מהניסיון הקשה של דורנו, שהוא הניסיון של האינטרנט".
הגראי"ל הוסיף: "בין השימוש באינטרנט במחשב, ובין השימוש בטלפונים אשר אינם בפיקוח רבנים יראי ה' המוסמכים לכך, אשר רחמנא ליצלן כבר רבים חללים הפילה, ועל כן עלינו לעורר הציבור להתגבר בניסיון שלא יימצא בתוכנו אנשים שישתמשו בדבר הזה, וצריך בזה זהירות גדולה מאוד". הגראי"ל סיים את מכתבו בתפילה: "ונקווה שבזכות זה שכולם יתחזקו להוסיף תורה ומצוות ויראת שמים, נזכה שישוב חרון אף מעלינו ונגאל במהרה בגאולה האמיתית".
בכינוס הוקרא מכתבו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי: "כל מי שעמדו רגלי אבותיו על הר סיני וקורא 'לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם', יודע שאיסור חמור במאוד מאוד להחזיק ולראות במכשיר האינטרנט והדומים לו, כי לא יימלט בשום אופן שלא ייכשל על ידו באיסורים החמורים ביותר". הגר"ח קנייבסקי הוסיף כי: "חובה גמורה וצורך השעה לטכס עצות, ולמסור נפש להינצל מהמכה הזאת, שאינה כתובה בתורה שלא שיעורה אבותינו, הנקראת 'אינטרנט', המכלה את הנפש והגוף, ומובילה לשאול תחתית".
ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין כתב מכתב מיוחד לבאי הכינוס: "לכינוס במודיעין עילית מוצש"ק פקודי תשע"ו, בדורות האחרונים יש אהבת תורה גדולה מאד, אך זה לעומת זה עשה אלוקים, ויש גם ניסיונות גדולים שלא היו מעולם".
"חז"ל אומרים יצרו של אדם מתחדש עליו בכל יום. בכל דור ודור יש יצרי הרע חדשים, וכעת בדור האחרון נתחדשו המכשירים האיומים, שכבר הפילו חללים רבים רח"ל, ומורידים את האדם לבאר שחת. מי שמחזיק מכשיר כזה הרי הוא נמצא קרוב לפתחו של גיהינום, וכחוט השערה אפשר ליפול, וכבר אמרו גיהינום וגן עדן כמה ביניהם טפח, אשרי הזוכה לשמור נפשו, להתרחק מכל המכשירים האסורים".
 
תגיות:הרב קנייבסקיאינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה