חדשות יהדות

ראש הממשלה סייר ביישוב היהודי העתיק יודפת

ראש הממשלה, בנימין נתניהו השתתף בטקס חנוכת אתר המורשת יודפת יחד עם שר הקליטה ירושלים ומורשת, זאב אלקין. בתל יודפת שכנה העיר הקדומה יוטבת, אשר התקיים בה יישוב יהודי בתקופת בית המקדש השני

אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו השתתף היום (ה') בטקס חנוכת אתר המורשת יודפת יחד עם שר הקליטה, ירושלים ומורשת, זאב אלקין.

בתחילת האירוע סייר ראש הממשלה נתניהו ביודפת העתיקה. נתניהו התרשם עמוקות מעוצמת המקום, אשר נמצא בלב הגליל.  נתניהו סייר יחד עם שר ירושלים ומורשת זאב אלקין בתל, בורות המים ושרידי היישוב,  ושמע על הלחימה במקום. במהלך הסיור הרגלי שמע על שיקום האתר ממנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, ארכיאולוג האתר, ד"ר מוטי אביעם וראש מנהל השימור ברשות העתיקות, רענן כסלו, ועל אופן הנגשת האתר ועבודת השימור שנעשתה במקום.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בתל יודפת שכנה העיר הקדומה יוטבת, ששמה שובש במהלך השנים ליודפת. העיר מוקפת משלושה עברים במורדות תלולים אשר העניקו לה הגנה טבעית. בתקופת בית המקדש השני התקיים בה יישוב יהודי.

עם פרוץ המרד הגדול ברומאים בשנת 66 לספירה העיר בוצרה, יחד עם אתרים נוספים בגליל, על ידי מפקד הגליל יוסף בן מתתיהו. לאחר מצור ממושך וקרבות קשים נכבשה יודפת בשנת 67 ואחרוני המגנים הסתתרו בבורות המים של העיר. יוסף בן מתתיהו הסגיר עצמו לרומאים והפך להיסטוריון בחצר הקיסרים שיח אותה תקופה. יודפת יושבה מחדש לאחר המרד והיישוב היהודי התקיים בה עוד כמה מאות שנים בטרם ניטשה העיר לחלוטין.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

במהלך הסיור אמר נתניהו: "היה כאן חורבן גדול מאוד. לכן, העם היהודי שעבר את החורבן הזה שהיה שונה וחריג לעומת המעשים הדומים שנעשו לעמים אחרים. לאחר שגלה מארצו, הצפי שהוא יחזור לכאן ויקיים את הטקס הזה כעבור כ-2,000 שנה, במקום הזה, ביודפת, ובמסדה, ובבית"ר - שם יש עיר חדשה – האפשרות הזאת היא כמעט לא קיימת בהיסטוריה".

"היא אומרת לנו מהו כוח החיים, האמונה והיצירה. מה הכוח הזה שטמון בעמנו, והוא כוח גדול מאוד. אנחנו עדיין מוקפים באויבים, באימפריות, במבקשי נפשנו, אבל אנחנו מוצאים את הכוחות לגונן על ריבונותנו, ולבנות את מדינתו, ולהגן על מדינתנו. כתוב אצלנו: בכל דור ודור יקום הגיבור, מגן העם. וקמו לנו גיבורים, יש לנו גיבורים כאלה, כי יש לנו את הרוח הזאת. אבל הרוח הזאת מחייבת מבחינתי לדעת את מקורותינו".

תגיות:ראש הממשלהבית שני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה