חדשות כלכלה

ועדת השרים לרגולציה: ביטול התקן הישראלי במכשירי חשמל ביתיים

ועדת השרים לרגולציה החליטה על ביטול התקן הישראלי במכשירי חשמל ביתיים ואימוץ התקן האירופי, מהלך שיפחית מחירים לצרכן. כמו כן הוחלט על הקלות ברגולציה לעסקים כך שהחובות לבצע סקרי אנרגיה ולדווח על צריכת אנרגיה יופחתו משמעותית

אא

ועדת השרים לרגולציה בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו התכנסה הבוקר (ב') וקיבלה החלטות שיפחיתו את הרגולציה.

הוועדה החליטה על ביטול התקן הישראלי במכשירי חשמל ביתיים ואימוץ התקן האירופי – מהלך שיפחית מחירים לצרכן. כמו כן, הוחלט על הקלות ברגולציה לעסקים כך שהחובות לבצע סקרי אנרגיה ולדווח על צריכת אנרגיה יופחתו משמעותית ויידרשו בתכיפות נמוכה יותר.

במהלך הישיבה התייחס נתניהו לביטול התקן הישראלי במכשירי חשמל ביתיים: "היום אנחנו נטפל בסידור שערורייתי שקיים במדינת ישראל. אתה רוצה לייבא מוצרי חשמל עתירי אנרגיה במדינת ישראל, אתה לא מסתפק בתקן האירופי שעובר גם בספרד, גם באיטליה וגם בגרמניה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"אתה רוצה לייבא מקרר או דבר אחר, יש תקן ישראלי מיוחד והתקן הזה עולה כסף, ומגלגלים אותו בהצלחה, והתקן הזה כמובן מגביל תחרות, שזה מגלגל עלות נוספת לשכר. היום אנחנו פשוט נבטל את התקן הישראלי, נאמץ את התקן האירופי, נפחית מחירים לצרכנים במדינת ישראל".

בהמשך התייחס נתניהו להארכת תקופת תקן האנרגיה של עסקים: "הדבר השני, מפעלים ועסקים, יש להם תקן אנרגיה מיוחד כל כמה שנים - זה עולה הרבה כסף וזה טרטור גדול מאוד - אנחנו הולכים להאריך את התקופה של אותו תקן אנרגיה, כדי להקל גם על המפעלים".

ראש הממשלה הנחה את הוועדה להתכנס אחת לשבועיים, ולהגיש כבר בהצעות ההחלטה את אישור המשרדים הרלוונטיים להחלטה: "במדינת ישראל יש עודף רגולציה. ועדת השרים הזאת נפגשת על מנת להפחית את הנטל הזה שעולה הרבה כסף לאזרחים וגם לעסקים".

"אנחנו מתחילים בקרב הגדול נגד עודף הרגולציה במדינת ישראל, נגד עודף הבירוקרטיה. מי שייהנה מזה זה הצרכנים והעסקים במדינת ישראל".

תגיות:ראש הממשלהחשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה